Συνεργατική βηματική κατασκευή ψηφιακών ιστοριών από εκπαιδευόμενους εκπαιδευτικούς γλώσσας: παιδαγωγικές και γλωσσοδιδακτικές όψεις

Περίληψη

Στο πεδίο της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών δεν έχει ερευνηθεί συστηματικά ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούσε να υποστηριχθεί η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα μέσω της εμπλοκής τους στη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών. Η παρούσα διατριβή διερευνά τον σχεδιασμό ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων από εκπαιδευόμενους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη αλλά και ως πρώτη / πρότυπη μέσω της εμπλοκής τους στη συνεργατική βηματική κατασκευή ψηφιακής ιστορίας. Έχει στόχο να συνεισφέρει στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ασκούνται και μαθαίνουν οι εκπαιδευτικοί μέσω του σχεδιασμού, στο πώς μπορεί να υποστηριχθεί ο σχεδιασμός τους και πώς η συμμετοχή τους στο σχεδιασμό με διάφορους τρόπους επηρεάζει την ποιότητα των τεχνουργημάτων που δημιουργούνται. Ειδικότερα, η συνεργατική βηματική κατασκευή ψηφιακής ιστορίας στοχεύει: α) στην ανάδειξη της επίδρασης της κατασκευής αυτής στην ανάπτυξη της Τεχνολογικής ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the field of teacher education, the way in which the professional development of teachers who teach the Greek language could be supported through their involvement in the creation of digital stories has not been systematically researched. This thesis explores the design of digital educational materials and educational activities by teacher trainees who teach Greek as a second language as well as a first language through their involvement in the collaborative step-by-step construction of a digital story. It aims to contribute to the understanding of how teachers practice and learn through design, how their design can be supported and how their participation in design in various ways affects the quality of the artefacts created. In particular, the collaborative step-by-step construction of a digital story aims: a) to highlight the effect of this construction on the development of teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge and b) to study the role of step-by-step constructio ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2025)
DOI
10.12681/eadd/53430
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53430
ND
53430
Εναλλακτικός τίτλος
Collaborative step-by-step construction of digital stories by trainee language teachers: pedagogical and language teaching aspects
Συγγραφέας
Νικολοπούλου, Μαρία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μιχάλης Αθανάσιος
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή
Κυνηγός Πολυχρόνης
Φρυδάκη Ευαγγελία
Δασκολιά Μαρία
Μαμούρα Μαρία
Μακρή Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνολογική παιδαγωγική γνώση περιεχομένου; Ψηφιακή αφήγηση; Διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας; Έρευνα σχεδιασμού; Εκπαίδευση εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.