Μοντέλα διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας σε άτομα με νοητική αναπηρία: εκπαιδευτική παρέμβαση

Περίληψη

Τα ερευνητικά δεδομένα που αφορούν στα αποτελεσματικά μοντέλα διδασκαλίας για το μάθημα της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας (ΑΞΓ) σε άτομα με νοητική αναπηρία (ΝΑ) είναι εξαιρετικά περιορισμένα. Σε μία εποχή παγκοσμιοποίησης, λαμβάνοντας υπόψη την σπουδαιότητα και χρησιμότητα της γνώσης της Αγγλικής γλώσσας και το δικαίωμα της ισότητας ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλα τα άτομα, κρίνεται αναγκαία η δόμηση ενός μοντέλου διδασκαλίας το οποίο θα μπορεί να επιφέρει σημαντική αλλαγή στην επίδοση των μαθητών με νοητική αναπηρία στο μάθημα της Αγγλικής γλώσσας. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΕΠ) είναι μια αναδυόμενη τεχνολογία η οποία αποδεικνύεται χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο στον τομέα της ξενόγλωσσης διδασκαλίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η σύγκριση μοντέλων διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας και η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του μοντέλου διδασκαλίας με χρήση ΕΠ ως προς την επίδοση και την διατήρηση της επίδοσης. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική παρέμβαση για την διδα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The research data regarding effective teaching models for the instruction of English as a Foreign Language (EFL) to students with Intellectual Disability (ID) are scarce. In an era of globalization, taking into account the importance and usefulness of the English language and the right for equal opportunities in education for all people, the construction of an effective teaching model which can make an impact on learning is deemed necessary. Augmented Reality (AR) is an emergent technology which has proved to be an effective tool in foreign language instruction. The aim of the present research is to compare teaching models for EFL instruction and to explore the effectiveness of the AR teaching model regarding performance and retention. Therefore, an educational intervention took place to teach vocabulary in English (50 vocabulary items) to 24 students divided into four groups. The first group was the control group and consisted of 6 students with ID who were taught with the traditional ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2024)
DOI
10.12681/eadd/53155
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53155
ND
53155
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching models of English to people with intellectual disability: an educational intervention
Συγγραφέας
Ράπτη, Δανάη (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος
Μορφίδη Ελένη
Αγαλιώτης Ιωάννης
Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος
Συριοπούλου-Δελή Χριστίνα
Ζακοπούλου Βικτωρία
Κυπριωτάκη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα; Αγγλική ως ξένη γλώσσα; Νοητική αναπηρία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.