Η καλλιέργεια της δημιουργικότητας μέσω της θεατρικής αγωγής με τη χρήση του κωμικού στοιχείου: μια πειραματική έρευνα σε μαθητές Δημοτικού

Περίληψη

Το επιστημονικό πεδίο της διδακτορικής διατριβής εμπίπτει στις ανθρωπιστικές επιστήμες και συγκεκριμένα στους τομείς των κοινωνικών και παιδαγωγικών επιστημών. Αντικείμενο μελέτης και έρευνας της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι οι εκπαιδευτικές διαστάσεις της χρήσης και της πρόσληψης του κωμικού. Επιχειρούμε τον συσχετισμό της δημιουργικότητας, του κωμικού και της θεατρικής αγωγής ώστε να προσεγγίσουμε και να αναδείξουμε νέες διδακτικές προοπτικές εναρμονισμένες με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, ικανές να ενισχύσουν αποτελεσματικά τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, τα οποία στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών (καλλιέργεια γνωστικών, συναισθηματικών, κοινωνικών δεξιοτήτων). Η θεωρητική οριοθέτηση και ανάλυση του πεδίου στο Α΄ και Β΄ Μέρος της διατριβής γίνεται με βάση τη βιβλιογραφική επισκόπηση και τεκμηρίωση των διασταυρούμενων επιμέρους θεματικών. Σκοπός του θεωρητικού μέρους είναι να διερευνηθούν οι παιδαγωγικές διαστάσεις του κωμικού και οι διδακτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The scientific field of the doctoral dissertation falls into the category of humanities and specifically in the fields of social and pedagogical sciences. The object of study and research of this doctoral dissertation is the educational dimensions of the use and perception of the «comic». We attempt the correlation of creativity, «comic» and theatrical education in our effort to approach and highlight new teaching/didactic perspectives harmonized with modern teaching methods that can effectively enhance modern study curricula, which aim at the comprehensive development of student’s personality (cultivation of cognitive, emotional, social skills). The theoretical demarcation and analysis of the field in parts A and B of the dissertation is based on the method of bibliographic review and documentation of the intersecting sub-topics. The purpose of the theoretical part is to investigate the pedagogical dimensions of the «comic» and its didactic abilities, both as a tool in the teaching of ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2025)
DOI
10.12681/eadd/53080
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53080
ND
53080
Εναλλακτικός τίτλος
Cultivating creativity through theatre education using the «comic»: an experimental research in primary school students
Συγγραφέας
Αλεφαντινού, Ελένη (Πατρώνυμο: Παντελής-Γεώργιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Διαμαντάκου Αικατερίνη
Στιβανάκη Ευανθία
Τσιάρας Αστέριος
Παπαδόπουλος Συμεών
Βιβιλάκης Ιωσήφ
Λενακάκης Αντώνιος
Φανουράκη Κλειώ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Δημιουργικότητα; Χιούμορ; Εκπαίδευση; Θεατρική αγωγή; Χιούμορ στην εκπαίδευση; Δημιουργικότητα στην εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.