Η καλλιέργεια της δημιουργικότητας μέσω της θεατρικής αγωγής με τη χρήση του κωμικού στοιχείου: μια πειραματική έρευνα σε μαθητές Δημοτικού

Περίληψη

Το επιστημονικό πεδίο της διδακτορικής διατριβής εμπίπτει στις ανθρωπιστικές επιστήμες και συγκεκριμένα στους τομείς των κοινωνικών και παιδαγωγικών επιστημών. Αντικείμενο μελέτης και έρευνας της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι οι εκπαιδευτικές διαστάσεις της χρήσης και της πρόσληψης του κωμικού. Επιχειρούμε τον συσχετισμό της δημιουργικότητας, του κωμικού και της θεατρικής αγωγής ώστε να προσεγγίσουμε και να αναδείξουμε νέες διδακτικές προοπτικές εναρμονισμένες με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, ικανές να ενισχύσουν αποτελεσματικά τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, τα οποία στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών (καλλιέργεια γνωστικών, συναισθηματικών, κοινωνικών δεξιοτήτων). Η θεωρητική οριοθέτηση και ανάλυση του πεδίου στο Α΄ και Β΄ Μέρος της διατριβής γίνεται με βάση τη βιβλιογραφική επισκόπηση και τεκμηρίωση των δια