Ριζωματική παιδαγωγική και νέες διδακτικές της εικαστικής αγωγής: οι νέες θεωρίες μάθησης και το συνεργατικό διαδίκτυο Web 2.0: η συμβολή τους στην καλλιτεχνική εκπαίδευση

Περίληψη

Η ανατρεπτική θεωρία του ριζώματος των Deleuze και Guattari έθεσε τις βάσεις για τη δημιουργία ενός νέου τρόπου μάθησης και προσέγγισης της γνώσης στον χώρο της εκπαίδευσης. Ο Cormier αναφέρει ότι η ριζωματική μάθηση μπορεί να καταστήσει το άτομο ικανό να διαχειρίζεται με έναν ουσιαστικό τρόπο τη γνώση και να συμβάλλει –όσον αφορά στον χώρο της εκπαίδευσης– στη διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών.Ο Cormier αναγνωρίζει το γεγονός ότι η διαδικασία της μάθησης σήμερα παρέχεται από οργανισμούς τυπικής εκπαίδευσης και από φορείς επαγγελματικής επιμόρφωσης, οι οποίοι προσφέρουν γνώση «ιεραρχικά δομημένη», «στατική» και «κατευθυνόμενη». Ταυτόχρονα, οι φορείς αυτοί, δίνουν έμφαση στην εξατομικευμένη–ενδοπροσωπική προσέγγιση, άσχετα αν αυτή γίνεται σε ομάδες-τάξεις. Χρησιμοποιούνται θεωρίες στην εκπαίδευση, που διατυπώθηκαν, όταν δεν υπήρχε το σημερινό πλαίσιο –γεωμετρική αύξηση της γνώσης, μετακινήσεις εργατικού δυναμικού, διαδίκτυο και αμεσότητα στη διακίνηση πληροφοριών. Οι αποκαλούμενοι «ψη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subversive theory of the rhizome of Deleuze and Guattari laid the foundations for the creation of a new way of learning and approaching knowledge in the field of education. Cormier states that rhizomatic learning can enable the individual to manage knowledge in a meaningful way and to contribute – as far as education is concerned – to shaping the curriculum.Cormier acknowledges the fact that the process of learning today is provided by formal education and vocational training institutions, which offer knowledge that is 'hierarchically structured', 'static' and 'directed'. At the same time, these agencies emphasize the personalized-intrapersonal approach, regardless of whether it is done in groups-classes. Theories are used in education that were formulated when the current context did not exist – geometric growth of knowledge, labor movements, internet and immediacy of information flow. The so-called "digital citizens" have been de-institutionalized and have created, through the in ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 8/2024)
DOI
10.12681/eadd/52913
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52913
ND
52913
Εναλλακτικός τίτλος
Rhizomatic pedagogy and new teaching methods to art education: the new learning theories and the collaborative internet Web 2.0: their contribution to art education
Συγγραφέας
Ματσούκας, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Μπήτσικας Ξενοφών
Γκόβαρης Χρήστος
Τσιόδουλος Στέφανος
Βάος Αντώνιος
Ζιώγας Ιωάννης
Χρηστάκος Ιωάννης
Δημάκη-Ζώρα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Ριζωματική εκπαίδευση; Εικαστική αγωγή; Μεταμοντερνισμός; Πολυπολιτισμικότητα και αφομοίωση; Μαθησιακές θεωρίες; Τεχνολογία web 2,0; Συνεργατικό διαδίκτυο; Οπτικός πολιτισμός; Ψηφιακή καλλιτεχνική δημιουργία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.