Διαγωνισμός της Eurovision και λαϊκός πολιτισμός (1989-2017)

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται από την πλευρά της σύγχρονης Λαογραφίας τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision (Eurovision Song Contest) και τη σχέση του με τον λαϊκό πολιτισμό.Από το 1956 που θεσπίστηκε, ο διαγωνισμός της Eurovision εξελίχθηκε σε ένα λαμπερό υπερθέαμα εμβληματικού status. Αυτή η μουσική συνεύρεση των ευρωπαϊκών χωρών, μέσα από ένα σαφές τελετουργικό πλαίσιο, καταφέρνει να καθηλώνει μπροστά από την οθόνη της τηλεόρασης εκατομμύρια τηλεθεατές από όλον τον κόσμο. Η γοητεία του συγκεκριμένου μουσικού ευρωπαϊκού θεσμού έγκειται στη μουσική ποικιλία των «τρίλεπτων εθνικών παραστάσεων», στο μωσαϊκό των αντιθέσεων, στην υπερβολή, στην ανάμειξη ετερόκλητων στοιχείων της κοινής (lowbrow) κουλτούρας και του «κιτς», τα οποία κάθε συμμετέχουσα χώρα επικαλείται για να αυτοπαρουσιαστεί καλλιτεχνικά στη σκηνή και να πείσει το κοινό για την αρτιότητα της τραγουδιστικής ερμηνείας της ώστε να επικρατήσει των άλλων εθνών-κρατών που συμμετέχουν και να κερδίσει το πρώτο βραβείο. Για την ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study deals with the Eurovision Song Contest (Eurovision Song Contest) and its relation to popular culture from the point of view of contemporary folklore.Since its inception in 1956, the Eurovision Song Contest has evolved into a glittering extravaganza of iconic status. This musical gathering of European countries, within a clear ritual framework, manages to captivate millions of viewers from all over the world in front of the television screen. The charm of this particular European musical institution lies in the musical variety of the 'three-minute national performances', in the mosaic of contrasts, in the extravagance, in the mixing of disparate elements of common (lowbrow) culture and of ''kitsch'', which each participating country invokes in order to present itself artistically on stage and so as to convince the audience of the excellence of its singing performance in order to prevail over the other participating nation-states and win the first prize. To achieve this goal, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52624
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52624
ND
52624
Εναλλακτικός τίτλος
Eurovision song contest and popular culture (1989-2017)
Συγγραφέας
Τσανασίδης, Χρήστος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών
Εξεταστική επιτροπή
Σέργης Εμμανουήλ
Βαρβούνης Εμμανουήλ
Χαρατσίδης Ελευθέριος
Κακάμπουρα Ρέα
Κατσαδώρος Γεώργιος
Μαχά Αθηνά
Κούζας Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Λαϊκός πολιτισμός
Λέξεις-κλειδιά
Διαγωνισμός Τραγουδιού Γιουροβίζιον; Λαϊκός πολιτισμός; Πολιτισμική διπλωματία; Ευρώπη; Ευρωπαϊκότητα; Ήπια πολιτική; Διαφορετικότητα; Σεξουαλικότητες; Νεωτερικότητα; Κοσμοπολιτισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)