Προχωρημένες υπολογιστικές μέθοδοι υψηλών επιδόσεων για την επίλυση προβλημάτων διάδοσης ρωγμών με τη μέθοδο των εξελιγμένων πεπερασμένων στοιχείων

Περίληψη

Η ανάγκη για προχωρημένα υλικά υψηλών επιδόσεων στη βιομηχανία οδήγησε στην ανάπτυξη διαφόρων καινοτόμων λύσεων, σχεδιασμένων να έχουν συγκεκριμένες ιδιότητες ανάλογα με την εφαρμογή, όπως αυξημένη θερμική αγωγιμότητα. Για την προσομοίωση της διάδοσης θερμότητας σε σύνθετα υλικά, πρέπει να ληφθούν υπόψη η πολύπλοκη μικροδομή τους, αλλά και η θερμική αντίσταση στις διεπιφάνειες μεταξύ υλικών. Η συμβατική μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων (FEM) απαιτεί πολύ πυκνά πλέγματα ώστε να ακολουθήσει την πολύπλοκη γεωμετρία αυτών των διεπιφανειών. Σε αυτή τη διατριβή προτείνεται μια μεθοδολογία εξελιγμένων πεπερασμένων στοιχείων (XFEM), η οποία αποτυπώνει το άλμα θερμοκρασίας εμπλουτίζοντας την πολυωνυμική προσέγγιση με κατάλληλες ασυνεχείς συναρτήσεις γύρω απο τις ασυνέχειες υλικού. Συγκεκριμένα, αναπτύσσεται μια νέα στρατηγική εμπλουτισμού, ώστε να αντιμετωπιστεί η συμβολή πολλαπλών φάσεων υλικού, δηλαδή περιοχών που τέμνονται πολλαπλές διεπιφάνειες με διαφορετικές θερμικές αντιστάσεις. Επιπλέον, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The need for advanced high-performance materials in the industry led to the development of various innovative solutions over the years, designed to possess application-specific properties, such as improved thermal conductivity. To model heat transfer in composite materials, their complex micro-structure, as well as the thermal resistance at the interfaces between materials must be taken into account. The standard finite element treatment requires very fine meshes to conform to the complex geometry of these interfaces. This thesis proposes an eXtended Finite Element Method (XFEM) formulation that captures the temperature jump by enriching the polynomial approximation around the material interfaces with appropriate discontinuous functions. Specifically, a new XFEM enrichment scheme is developed to address the issue of multiple-phase junctions, namely areas where multiple interfaces with different resistance properties intersect. In addition, a double-mesh LSM technique is developed for d ...