ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΝΕΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΣΥΝΤΟΜΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Περίληψη

Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΕΛΕΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΜΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ. ΔΥΟ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ, Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΜΕΣΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΠΟΘΕΣΗΣ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΜΕΣΟΤΗΤΑΣ Η ΕΝΝΟΙΑ ΜΙΑΣ ΛΕΞΗΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ. ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΑΥΤΗ Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ. ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝΜΕΛΕΤΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΡΗΣΑΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΕΡΕΥΝΩΝ (1,2,3,4,5) ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΛΕΞΕΩΝ-ΣΤΟΧΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ Η ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΣΥΝΤΟΜΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ. ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ 1, ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΝΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ-ΣΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΩΝ. ΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΜΕΣΟΤΗΤΑΣ, ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΑΠΟΘΕΣΗΣ. ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ 2, ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΑΜΕΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΝΕΟ-ΑΝΑΓΝΩΣΘΕΝΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ. ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ-ΣΤΟΧΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ Ο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

A SERIES OF EXPERIMENTS ADDRESSED THE ISSUE OF WHEN NEW INFORMATION IS INTEGRATED INTO A TEXT REPRESENTATION. TWO HYPOTHESIS ARE CONSIDERED. ACCORDING TO THEIMMEDIACY HYPOTHESIS, THE MEANING OF A WORD IS INTEGRATED AT THE TIME OF READING, WHEREAS FOR THE BUFFER HYPOTHESIS THIS INTEGRATION IS ACHIEVED AT THE END OF THE SENTENCE. WE MEASURED READING TIMES FOR TARGET WORDS EITHER AT THE BEGINNING OR END OF THE LAST SENTENCE OF SHORT TEXTS. IN EXPERIMENT 1, THE RELATEDNESS OF WORK TARGETS TO PRECEDING KNOWLEDGE-BASED TEXTS WAS MANIPULATED. THE RESULTS CONCLUDED IN FAVOR OF THE IMMEDIACY HYPOTHESIS. IN EXPERIMENT 2, THEDEGREE OF LEARNING ARTIFICIAL CONCEPTS WAS MANIPULATED WITH THE NUMBER OF TIMES ARTIFICIAL WORDS WITH THEIR DEFINITIONS WERE READ. READING TIMES FOR TARGETWORDS AT THE BEGINNING OF SENTENCES WERE LONGER THAN THOSE FOR TARGET WORDS AT THE END. THESE RESULTS INDICATED THAT SUBJECTS USE AN IMMEDIACY STRATEGY OFINTEGRATING NEW INFORMATION. THESE RESULTS WERE CONFIRME ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/5221
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/5221
ND
5221
Εναλλακτικός τίτλος
L'INTEGRATION DE CONNAISANCES NOUVELLES PAR LA LECTURE ET LA COMPREHENSION DE TEXTES COURTS
Συγγραφέας
ΔΟΛΓΥΡΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΑ
Ημερομηνία
1995
Ίδρυμα
France. Universite Paris SUD 11
Εξεταστική επιτροπή
DENIS MICHEL
LECOCQ PIERRE
SEGUI JUAN
LENY JEAN-FRANCOIS
Λέξεις-κλειδιά
Ανάγνωση; ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ; ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΝΕΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ; Κατανόηση
Χώρα
Γαλλία
Γλώσσα
Αγγλικά