Δειγματοληψία, μέτρηση και χαρακτηρισμός νανοσωματιδίων καυσαερλιου με μέγεθος μικρότερο των 30nm

Περίληψη

Οι δυσμενείς επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην ανθρώπινη υγεία είναι αρκετά αναγνωρισμένες, με 0.4 και 7 εκατομμύρια ετήσιους πρόωρους θανάτους που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) και στον κόσμο, αντίστοιχα (Ortiz et al., 2019) (WHO, 2012). Οι εκπομπές σωματιδίων από οχήματα αποτελούν μεγάλο μερίδιο της υποβάθμισης της ποιότητας του αέρα στις ευρωπαϊκές πόλεις. Οι οδικές μεταφορές συμβάλλουν στο 11% των συνολικών εκπομπών σωματιδίων (PM) με αεροδυναμικό μέγεθος έως 2.5 μm (PM2.5) και 28% μαύρου άνθρακα (BC) (Ortiz et al., 2019). Συγκεκριμένα, τα εξαιρετικά μικρά σωματίδια μεγέθους κάτω των 100 nm έχουν λάβει ξεχωριστή προσοχή, λόγω της υψηλής κινητικότητας και διείσδυσής τους μέσα στο σώμα (Miller et al., 2017). Οι οδικές μεταφορές συμβάλλουν σχεδόν στο 90% των συνολικών εκπομπών τέτοιων εξαιρετικά μικρών σωματιδίων (Kumar et al., 2010; Pey et al., 2009) που μπορεί να προέρχονται εξίσου από εκπομπές καυσαερίων και μη καυσαερίων (εκπομπές φθο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The adverse effects of air pollution on human health are well recognized, with 0.4 and 7 million annual premature deaths caused by air pollution in the European Union (EU) and the world, respectively (Ortiz et al., 2019)(WHO, 2012). Particle emissions from vehicles comprise a large share of air quality deterioration in European cities. Road transport contributes 11% of total emissions of particulate matter (PM) with aerodynamic size up to 2.5 μm (PM2.5) and 28% of black carbon (BC) (Ortiz et al., 2019). In particular, ultrafine particles below 100 nm in size have received separate attention, owed to their high mobility and penetration within the body (Miller et al., 2017). Road transport contributes almost up to 90% of the total emissions of such ultrafine particles (Kumar et al., 2010; Pey et al., 2009) that may equally originate from both exhaust and non-exhaust emissions (brake or tyre wear emissions) (Grigoratos & Giorgio, 2014). The need to improve air quality, in particular in te ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51998
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51998
ND
51998
Εναλλακτικός τίτλος
Sampling, measurement and characterization of exhaust gas nanoparticles smaller than 30 nm
Συγγραφέας
Τουμασάτος, Ζήσιμος (Πατρώνυμο: Κοσμάς)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Ντζιαχρήστος Λεωνίδας
Σαμαράς Ζήσης
Τομπουλίδης Ανανίας
Bergmann Alexander
Γιεχασκιέλ Μπαρούχ
Keskinen Jorma
Κολτσάκης Γρηγόριος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανολογία
Λέξεις-κλειδιά
Nανοσωματίδια; Μετρήσεις εκπομπών καυσαερίων; Στερεά σωματίδια; Πτητικά σωματίδια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.