Τμηματοποίηση των ψηφοφόρων στο πλαίσιο του πολιτικού μάρκετινγκ: ανάλυση των κινήτρων και της συμπεριφοράς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αποτελεί μια διερευνητική μελέτη που στοχεύει στη σε βάθος κατανόηση των κινήτρων, της συμπεριφοράς των ψηφοφόρων από την άποψη του μάρκετινγκ για να αναδειχτούν οι προθέσεις των ψηφοφόρων/χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο να έχουν ενεργή συμμετοχή, να διαδώσουν (WOM) και να ψηφίσουν πολιτικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στα κοινωνικά δίκτυα. Το νέο που εισάγει το διδακτορικό είναι η προσέγγιση του πολιτικού μάρκετινγκ μέσα από την υιοθέτηση μεθόδων που εφαρμόζονται στο εμπορικό μάρκετινγκ, όπως η τμηματοποίηση της "εκλογικής" αγοράς που ουσιαστικά μπορεί να εξοπλίσει τους πολιτικούς με τα κατάλληλα μέσα για να στοχεύσουν και να προσελκύσουν το κοινό-στόχο που τους ενδιαφέρει. Στο πλαίσιο αυτό, οι πολιτικές επωνυμίες πρέπει να έχουν εικόνα του προφίλ των ψηφοφόρων για να είναι σε θέση να εφαρμόζουν το καλύτερο μείγμα ψηφιακού μάρκετινγκ που μπορεί να αποδώσει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Καθώς η κατανόηση της συμπεριφοράς και των κινήτρων των ψηφοφόρων/ χ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Segmentation in political marketing seems to be a very useful tool and takes new instructions in the age where the social media is playing a crucial role for political parties. This research uses market segmentation theory in the field of politics through the study of behavior and motives of voters/social media users. Based on a structural equation model there are strong indications for two segments greatly influenced by politicians’ marketing on social media as far as behavioral results of active participation, word of mouth, and voting goals. The results revealed that information, entertainment and activism are positive motivation mechanisms for political engagement. Further, to follow actively and to vote politicians with the information motive appears to perform as a generic construct affecting overall. These results assist political marketing consultants to apply the suitable strategy campaign through social media and gives new directions for more depth research on this.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51627
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51627
ND
51627
Εναλλακτικός τίτλος
Segmenting voters in political marketing: a survey on voters’ motives and behavior on social media
Συγγραφέας
Μόχλα, Βάγια (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ
Εξεταστική επιτροπή
Τσουρβάκας Γεώργιος
Βέγλης Ανδρέας
Βλαχοπούλου Μάρω
Γιαννάς Πρόδρομος
Παναγιώτου Νικόλαος
Χατζηθωμάς Λεωνίδας
Λυβάνιος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες ➨ Μέσα επικοινωνίας
Λέξεις-κλειδιά
Πολιτικό μάρκετινγκ; Μάρκετινγκ; Τμηματοποίηση αγοράς; Συμπεριφορά καταναλωτή; Πολιτική επωνυμία; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Ψηφιακή επικοινωνία; Κίνητρα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)