Η πολιτική στην εκπαίδευση των μειονοτήτων στην Γιουγκοσλαβία από το 1949 μέχρι και το 1992: η περίπτωση της Δημοκρατίας του Μαυροβουνίου

Περίληψη

Η δεκαετία του 1950 καθόρισε και δρομολόγησε σημαντικά τις εκπαιδευτικές εξελίξεις, ειδικά όσον αφορά τη δημιουργία της πρώτης μειονοτικής πολιτικής. Το νέο σοσιαλιστικό κράτος της Γιουγκοσλαβίας φρόντισε να ακολουθήσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, βάσει του οποίου οι μαθητές θα εκπαιδεύονται στα αντίστοιχα ιδρύματα, διδασκόμενοι τα ιδανικά και τις αντιλήψεις της σοσιαλιστικής Γιουγκοσλαβίας. Ταυτόχρονα, ιδιαίτερη φροντίδα θα έπρεπε να δίνεται στην εκπαίδευση των μειονοτικών ομάδων της ευρύτερης χώρας, ώστε να προβληθούν οι ιδιαιτερότητες και ιδιομορφίες τους. Η εκπαίδευση αυτή αφορούσε κυρίως περιοχές φτωχές και απομονωμένες, όπως αυτή του Μουροβουνίου (Crna Gora), όπου οι γονείς αντιμετώπιζαν οικονομικές δυσχέρειες, ενώ ήταν ιδιαίτερα δύσκολη η άμεση πρόσβαση των μαθητών στις σχολικές μονάδες. Η ίδια δεκαετία καθόρισε και δρομολόγησε σημαντικά τις εκπαιδευτικές εξελίξεις, ειδικά όσον αφορά τη δημιουργία της πρώτης μειονοτικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Κύρια επιδίωξη της εκπαίδευ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The 1950s significantly defined and launched educational developments, especially with regard to the creation of the first minority policy. The new socialist state of Yugoslavia took care of following an educational program, according to which students will be educated in the respective institutions, teaching the ideals and perceptions of socialist Yugoslavia. At the same time, special care should be given to the education of the minority groups of the wider country, in order to highlight their peculiarities and peculiarities. This education mainly concerned poor and isolated areas, such as that of Montenegro, where parents faced financial difficulties, while the direct access of students to schools was particularly difficult.The same decade significantly defined and launched educational developments, especially with regard to the creation of the first minority education policy. The main aim of the education of the minorities of Yugoslavia was the equal and non-discriminatory educatio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50859
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50859
ND
50859
Εναλλακτικός τίτλος
Minority education policy in Yugoslavia from 1949 to 1992: the case of Montenegro Democracy
Συγγραφέας
Μίσκας, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Αχιλλεύς)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Πανταζής Σπυρίδων
Σακελλαρίου Μαρία
Στεργίου Αμαρυλλίς
Νικολάου Γεώργιος
Μιχαλοπούλου Αικατερίνη
Καραδημητρίου Κωνσταντίνος
Φύκαρης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Μαυροβούνιο; Εκπαίδευση; Αλβανική Μειονότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., χαρτ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)