Δημιουργία περιβαλλόντων μάθησης με την αξιοποίηση εργαλείων της τεχνολογίας Web 2.0: ανάπτυξη ψηφιακής εκδοχής του παιχνιδιού NIM και αξιοποίησή της για την καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης των μαθητών

Περίληψη

Μέσα από τη χρησιμοποίηση της δημοφιλούς γλώσσας προγραμματισμού java, κατασκευάστηκε μια ψηφιακή εκδοχή του παιχνιδιού στρατηγικής ΝΙΜ. Ακολούθως, αναπτύχθηκε ένα διδακτικό σενάριο διδακτικής αξιοποίησης της ψηφιακής εκδοχής του παιχνιδιού, στο οποίο κεντρική θέση είχε η χρησιμοποίηση διαλογικών δραστηριοτήτων. Γενικότερη επιδίωξη της διδακτικής παρέμβασης υπήρξε η καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης των μαθητών, ενώ ειδικότερους στόχους αποτέλεσαν η βελτίωση της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων και η δημιουργία ευκαιριών για παραγωγή συλλογισμών και διατύπωση επιχειρημάτων. Με βάση τα παραπάνω, σκοπό της διατριβής αποτέλεσε η εις βάθος μελέτη αυτής της περίπτωσης όπου έγινε διδακτική αξιοποίηση μίας παιγνιώδους εφαρμογής πολυμέσων που δημιουργήθηκε από τον εκπαιδευτικό της σχολικής τάξης. Επιδίωξη του ερευνητή ήταν να παρουσιαστεί λεπτομερώς ο τρόπος συμμετοχής των μαθητών στις επιμέρους δραστηριότητες, καθώς και το κατά πόσον η παρέμβαση αυτή συνολικά μπόρεσε να συμβάλλει στην ανάδειξ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The existence of a plethora of user-friendly multimedia authoring tools andprogramming languages makes it possible to individuals with no specialized knowledgeto design simple multimedia applications. The author of this dissertation, takingadvantage of this convenience, designed a digital version of the renowned game NIMthrought the use of java programming language.Afterwards, questioning emerged about the possibility of making productive use ofthis application in mathematics instruction and especially in enhancing pupils’mathematical thinking and problem solving skills. A didactic scenario was developedwhich emphasized the generation of opportunities for pupils’ to get involved indiscussions. These discussions where structured around NIM, with strategically interestinginstances of pupils’ past games being considered. The aforementioned didactic scenariowas implemented on a 5th grade primary school class.The scope of the dissertation is the in-depth study of this case by providing a de ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50681
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50681
ND
50681
Εναλλακτικός τίτλος
Creating learning environments using Web 2.0 tools: the desing of a digital version of game NIM and its didactic application in a primary school setting for the development of mathematical thinking
Συγγραφέας
Νικολιδάκης, Ευάγγελος (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαβασιλείου Ιωάννης-Ευάγγελος
Κούρκουλος Μιχαήλ
Αναστασιάδης Παναγιώτης
Ζαράνης Νικόλαος
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Σταύρου Δημήτριος
Τζανάκης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Μάθηση βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι; Μαθηματικοί συλλογισμοί; Επιχειρηματολογία; παιχνίδι ΝΙΜ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)