Μεταβάσεις και συμβιώσεις εργαλείων γραφής σε δημιουργικές προψηφιακές εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή είναι πολλαπλή μελέτη περίπτωσης με θέμα τους ενσώματους τρόπους γραφής, τις αναμνήσεις και τις μελλοντικές προσδοκίες περί γραφής τεσσάρων Ελληνίδων εκπαιδευτικών. Διερευνήθηκε ο τρόπος που τα μέλη της έρευνας υιοθέτησαν νέα μέσα γραφής ως ενήλικοι και το πώς εναλλάσσονται μεταξύ αναλογικής και ψηφιακής γραφής. Η μοναδικής ιστορικής σημασίας μετάβαση της γραφής από αναλογική σε ψηφιακή βρίσκει την προσωποποίησή της στα άτομα που μεγάλωσαν γράφοντας με αναλογικά μέσα και που βίωσαν μια μεγάλη και ραγδαία αλλαγή στο γράψιμο. Στα πλαίσια της ενσώματης μάθησης (embodied cognition) και χρησιμοποιώντας το επιλεκτικό θεωρητικό μοντέλο (piecemeal theorising) ερευνήθηκε πώς οι μεταβάσεις και ο συμβιωτικός χαρακτήρας των παλιών και νέων μέσων επηρεάζουν την αναγκαιότητα που νιώθουν τα μέλη να γράφουν δημιουργικά. Οι ποικίλες μέθοδοι διερεύνησης του φαινομένου υπαγορεύτηκαν από την πολυπλοκότητά του⸱ συνεντεύξεις, βιντεοσκοπήσεις, φωτογραφήσεις, παρατήρηση και ανίχνευση προσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This paper is a multiple case study on the writing memories, embodied writing styles and expectations of four female educators in Greece that explores how they adopted new writing modes as adults and how they are using analogue and digital writing interchangeably. The “before and after” (the inception of the digital era) participants are personifications of the unusually rapid and unique writing transitions that have taken place during their lifetimes. Drawing on piecemeal theorising and within an embodied cognition paradigm, I investigated how the transition took place as well as how writing tool coexistence affects the participants’ drive to write creatively. The variety of methods I employed were guided by the phenomenon, which was investigated in depth and in all its complexity: personal, social and historical. Interviews, observations, video recordings of writing sessions, photographs of writing spaces and tracing of manuscripts were employed. Openness to the research question res ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50495
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50495
ND
50495
Εναλλακτικός τίτλος
Writing tool transitions and symbioses of pre-digital creative educators in Greece
Συγγραφέας
Καραβανίδου, Ελένη (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
University of New Brunswick
Εξεταστική επιτροπή
Blatherwick Mary Louise
Tronson Adrian
Todd Lisa
McLoughlin John Grant
Mullally Sasha
Honein Natalie
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Ελληνική λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Γραφή; Δημιουργικότητα; Υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο; Γραφομηχανή; Χειρόγραφα; Μετάβαση; Ανεικονική ζωγραφική; Συμβίωση; Θεωρία των Μέσων; Embodied learning
Χώρα
Καναδάς
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)