Ηθική κατανάλωση: ταυτότητες, πρακτικές και δυνατότητες για κοινωνική αλλαγή

Περίληψη

Τις τελευταίες δεκαετίες, τα άτομα καθώς και οι επιχειρήσεις –κυρίως όσοι ζουν και δραστηριοποιούνται σε προηγμένα καπιταλιστικά συστήματα– έχουν ολοένα και μεγαλύτερη επίγνωση του κοινωνικού πλαισίου της παραγωγής και, ως εκ τούτου, των επιπτώσεων που έχει η κατανάλωση στο περιβάλλον, στα ζώα και σε άλλους συνανθρώπους. Αυτή η αναστοχαστικότητα έχει απήχηση τόσο στους τομείς της παραγωγής (π.χ. πολιτικές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης) όσο και στην κατανάλωση (π.χ. συστήματα σήμανσης όπως το δίκαιο εμπόριο και τα βιολογικά προϊόντα). Κάτω από αυτές τις συνθήκες γεννήθηκε ο «ηθικός καταναλωτής». Ενώ, ωστόσο, οι έννοιες της ηθικής και της πολιτικής κατανάλωσης υπάρχουν εδώ και αρκετό καιρό, η κατανόησή μας για το τι σημαίνει πραγματικά να είσαι «ηθικός» ως καταναλωτής σήμερα εξακολουθεί να είναι πολύ ασαφής.Σε αντίθεση με προηγούμενες μελέτες που αποδίδουν εκ των προτέρων συγκεκριμένες σημασίες και κριτήρια στην έννοια του ηθικού καταναλωτή, αυτή η μελέτη ακολουθεί μια προσέγγιση από-τα-κ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In recent decades, individuals as well as businesses – mainly those living and operating within advanced capitalist systems – have become increasingly aware of the social context of production and, thus, of the impact consumption has on the environment, animals and other fellow humans. Such reflexivity is echoed both in spheres of production (e.g. corporate social responsibility policies) and consumption (e.g. labelling schemes such as fair-trade and organic). Under these conditions the ‘ethical consumer’ was born. While, however, the concepts of ethical and political consumption have been around for some time now, our understanding of what it really means to be ‘ethical’ as a consumer today is still very fuzzy.In contrast with previous studies which ascribe a priori certain meanings and criteria to the ethical consumer concept, this study follows a bottom-up approach that provides space for individuals to express their own views on ethical consumption. To cater for a deeper understand ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50348
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50348
ND
50348
Εναλλακτικός τίτλος
Ethical consumption: identities, practices and potential to bring about social change
Συγγραφέας
Κομνηνού, Μαργαρίτα του Αναστάσιος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
University of Edinburgh
Εξεταστική επιτροπή
Gorringe Hugo
Webb Janette
Rosie Michael
Clarke Nick
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ηθική κατανάλωση; Κατανάλωση; Πολιτικός καταναλωτισμός; Ποιοτική έρευνα; Σκωτία; Ερωτηματολόγια; Συμπεριφορά καταναλωτή; Ακτιβισμός καταναλωτών
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)