Η εξασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού: ανίχνευση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και τοποθέτησή τους στην τουριστική αγορά

Περίληψη

Εν μέσω μιας διαρκούς αυξανόμενης διεθνοποίησης στις τουριστικές αγορές όλο και περισσότεροι προορισμοί ανταγωνίζονται για να κερδίσουν την προτίμηση των τουριστών. Αυτόματα η ανταγωνιστικότητα αποκτά έναν όλο και πιο σημαντικό ρόλο. Η Ελλάδα βρίσκεται τουριστικά αντιμέτωπη όχι μόνο με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από ώριμους προορισμούς της Μεσογείου όπως η Ισπανία ή η Ιταλία αλλά και με σχετικά καινούριους προορισμούς όπως π.χ. η Κροατία. Η κατάσταση αυτή δείχνει οτι ένα ανταγωνιστικό ελληνικό προϊόν είναι πλέον επιτακτική ανάγκη.Για τον προσδιορισμό των παραγόντων από τους οποίους εξαρτάται η ανταγωνιστικότητα χρησιμοποιήθηκε το γνωστό και ώς διαμάντι της ανταγωνιστικότητας των Porter/Borner με την προσαρμογή που έκανε ο Bieger για την εφαρμογή του μοντέλου σε τουριστικούς προορισμούς. Λήφθηκαν υπ’όψιν επίσης οι τρείς βασικοί παράμετροι μιας αειφόρου ανάπτυξης (κοινωνία, περιβάλλον, οικονομία).Στο πλαίσιο μιας στρατηγικής ανάλυσης που αποτελείται από μια ανάλυση του προορισμού, μια αν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

With the increasing globalization of the tourism markets, more and more tourist destinations compete against one another to gain the tourists’ preference. Automatically, competitiveness acquires a more important role. In terms of tourism, Greece is not only faced with increasing competition by mature Mediterranean destinations, including Spain and Italy, but also with relatively new destinations, e.g., Croatia. This situation shows that a competitive Greek product is now becoming an imperative. In order to identify the factors on which competitiveness depends, the model also known as Porter’s/Borner’s diamond model of competitiveness was used, as adapted by Bieger for implementation of the model to tourist destinations. In addition, the three key parameters of sustainable development (society, environment, economy) were taken into account. In the context of a strategic analysis consisting of destination analysis, market analysis, and extrinsic factor analysis, firstly, an evaluation of ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In Zeiten einer zunehmenden Internationalisierung und Globalisierung kämpfen auf den meisten touristischen Märkten immer mehr Anbieter um die Gunst der Nachfrager. Dadurch gewinnt die Wettbewerbsfähigkeit eine immer bedeutendere Rolle. Griechenland sieht sich mit einer wachsenden Konkurrenz etablierter Mittelmeerdestinationen wie Spanien oder Italien, aber auch „neuer“ Destinationen (z.B. Kroatien) konfrontiert, die die Notwendigkeit eines wettbewerbsfähigen griechischen Tourismus erkennen lässt. Als wissenschaftstheoretischer Bezugrahmen zur Bestimmung der Einflussfaktoren der Wettbewerbsfähigkeit wurde das sog. Diamantkonzept von Borner/Porter mit der von Bieger vollzogenen Übertragung auf Tourismusregionen gewählt. Hierbei fanden auch die drei Teilbereiche einer nachhaltigen Entwicklung (Ökonomie, Ökologie, Gesellschaft) Berücksichtigung. Im Rahmen einer strategischen Analyse (bestehend aus einer Standort-, Markt- und Umfeld-analyse) wurde zunächst die aktuelle Situation des ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50282
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50282
ND
50282
Εναλλακτικός τίτλος
Ensuring the competitiveness of Greek tourism: identification of competitive advantages and their implementation in the tourism market
Die sicherstellung der wettbewerbsfähigkeit des griechischen tourismus: ermittlung von wettbewerbsvorteilen und ihre positionierung am tourismusmarkt
Συγγραφέας
Γκιούρας, Γεώργιος του Βασίλειος
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Universität Vechta
Εξεταστική επιτροπή
Mose Ingo
Ζαχαράτος Γεράσιμος
Luft Hartmut
Peithmann Ortwin
Windhorst Hans - Wilhelm
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Φιλοξενία, Αναψυχή, Αθλητισμός και Τουρισμός
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Ανταγωνιστικότητα; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα; Τουριστική αγορά; Στρατηγική ανάλυση; Συνθήκες ζήτησης τουριστικών υπηρεσιών
Χώρα
Γερμανία
Γλώσσα
Γερμανικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.