Εφαρμογή της εξισορροπημένης προσέγγισης στη διδασκαλία της γλώσσας στην Α΄τάξη του δημοτικού σχολείου: μια διδακτική εφαρμογή

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια η έρευνα στο πεδίο του γραμματισμού στη διεθνή βιβλιογραφία, οδήγησε στον επαναπροσδιορισμό τόσο του περιεχομένου του όρου, όσο και των μεθόδων διδασκαλίας της γλώσσας στο δημοτικό σχολείο, με αποτέλεσμα τη δημοσίευση εργασιών με αξιόλογες προτάσεις. Ωστόσο, σε αντίθεση με τη διεθνή βιβλιογραφία, οι προτάσεις για τη διδασκαλία της γλώσσας στην α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αποτελούν ένα μικρό μέρος, αφού εδώ και δεκαετίες εξακολουθεί να είναι κυρίαρχη μία συγκεκριμένη μέθοδος, η αναλυτικο-συνθετική, εξαιτίας της παγιωμένης αντίληψης ότι η διδασκαλία των γραμμάτων και της ικανότητας αποκωδικοποίησης είναι ο βασικός στόχος της διδασκαλίας. Η εξισορροπημένη προσέγγιση (Balanced), αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση, η οποία χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια στη διδασκαλία της γλώσσας σε Αναλυτικά Προγράμματα τόσο των ΗΠΑ, όσο και των ευρωπαϊκών χωρών. Σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν η αξιολόγηση της εφαρμογής της εξ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Over the years, research into the field of literacy in the international literature has led to redefining both the content of the term and also the language teaching methods in primary schools. As a result, a number of dissertations containing notable propositions were published. However, contrary to the international literature, the propositions concerning language teaching in the first grade of primary school in the greek educational system take up only a small part, since the analytic- synthetic method has dominated the field for decades due to the solidified notion that the main purpose of teaching is teaching letter-sound correspondences and decoding skills. The balanced approach is a notable proposition concerning language teaching which has been increasingly used over the years in curriculums in the USA but also in european countries. The aim of this research was to evaluate the application of the balanced approach in teaching language in the first grade of primary school so as ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49466
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49466
ND
49466
Εναλλακτικός τίτλος
The implementation of balanced approach in literacy teaching in first grade
Συγγραφέας
Δαλακλή, Χρυσάνθη (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Αϊδίνης Αθανάσιος
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Παπαδημητρίου Φωτεινή
Γρόλλιος Γεώργιος
Ντίνας Κωνσταντίνος
Μανωλίτσης Γεώργιος
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Eξισορροπημένη προσέγγιση; Έρευνα δράσης; Αποκωδικοποίηση; Διδασκαλία της Γλώσσας στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου; Θεματικές ενότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)