Πολυγλωσσία και γλωσσομάθεια στα Βαλκάνια (β΄μισό 15ου-μέσα 19ου αιώνα)

Περίληψη

Η διδακτορική μας διατριβή προσεγγίζει το βαλκανικό φαινόμενο της πολυγλωσσίας και της εκμάθησης γλωσσών από ιστορική άποψη. Στην πραγματικότητα, αυτό το ευρέως εκδηλωμένο κατά τη διάρκεια της οθωμανικής περιόδου, το φαινόμενο μελετήθηκε σε διπλές κατευθύνσεις: Από τη μία πλευρά, προσεγγίζεται ως συνέχεια από τη μεσαιωνική περίοδο της αυθόρμητης απόκτησης μίαςή περισσότερων γνώσεων βαλκανικών γλωσσών - συνήθως απόκτηση προφορικής μόνο όχι ικανότητας γραφής -, στο πλαίσιο της συμβίωσης και της επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών γλωσσών ομάδων στη βαλκανική χερσόνησο. Από την άλλη, ως αποτέλεσμα μιας σκόπιμης και σκόπιμης απόφασης για μελέτη μιας ή περισσότερων βαλκανικών γλωσσών. Και στις δύο περιπτώσεις το αντίστοιχο φαινόμενο έχει μελετηθεί σε σχέση με την κοινωνική, οικονομική, θρησκευτική και πολιτιστική ζωή κάθε ομάδας μέχρι περίπου τα μέσα του 19ου αιώνα, όταν εγκαινιάστηκε ο σχηματισμός των εθνικών κρατών και οι επίσημες εθνικές γλώσσες ήταν στη διαδικασία τυποποίηση και θεσμοποίησ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Our Phd dissertation approaches the Balkan phenomenon of multilingualism and of languagelearning from historical point of view. Actually, this widely-manifested during the Ottoman periodphenomenon has been studied in two-fold directions: On the one hand, it is approached as acontinuation from the Medieval period of the spontaneous acquisition of one or more Balkan-languages knowledge –usually acquisition of oral only not writting skill–, within the framework of cohabitationand communication between different language-speaking groups in the Balkan peninsula; on the other,as a result of an intentional and purposeful decision of studying one or more Balkan languages. In bothcases the respective phenomenon has been studied in relation to the social, economic, religious and cultural life of every group until about the middle of the 19th century, when the national states’formation was inaugurated and the official national languages were on their process standardizationand institutionalizatio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49322
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49322
ND
49322
Εναλλακτικός τίτλος
Multilingualism and Language-Learning in the Balkans (second half of 15th –middle of 19th centuries)
Συγγραφέας
Ζίβκοβα, Μπορισλάβα (Πατρώνυμο: Πέντσο)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Τομέας Ιστορίας Νεώτερων χρόνων
Εξεταστική επιτροπή
Κωνσταντακοπούλου Αγγελική
Οικονόμου Ελένη
Βούρη Σοφία
Ιωαννίδου Αλεξάνδρα
Δεληκάρη Αγγελική
Ναξίδου Ελεονώρα
Θεμοπούλου Αιμιλία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία ➨ Ιστορία, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Βαλκάνια; Οθωμανική Αυτοκρατορία; Λεξικά; Πολύγλωσσα λεξικά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., χαρτ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)