Τρέχουσα δημόσια τέχνη: κοινωνικές και πολιτικές πρακτικές

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εστιάζει στην τρέχουσα περίοδο δημόσιας τέχνης, διερευνώντας τις διασυνδέσεις της με τις άνισες σχέσεις εξουσίας, σύμφωνα με τις εξαιρέσεις και τους αποκλεισμούς που δομούν οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές στον δυτικό κόσμο. Θεωρώντας πως η δημόσια τέχνη έχει απομακρυνθεί από την συγκεκριμένη περιοχή της ιστορίας τέχνης κάτω από τη νέα οπτική της πολύπλοκης γεωπολιτικής διαμόρφωσης, η οποία καθορίζει τα σημερινά συστήματα πολιτιστικής διαχείρισης και παραγωγής, διαμορφώνοντας έτσι ένα σύνολο αποσπασματικών σχηματοποιήσεων και χωροταξικών διευθετήσεων που συστήνουν εφήμερες κινητικές πρακτικές στη διευρυμένη συνθήκη. Αναπτύσσονται έτσι ανεξάρτητες μορφές τέχνης από την περιφερειακή τοπική ιδιαιτερότητα παρά μόνο ως τουριστικές εξωτικές ετεροτοπίες, οι οποίες διαχέονται στην αστική σφαίρα, στις διεθνείς εκθέσεις και τις μπιενάλε. Παράλληλα, θέτονται ευρύτεροι προβληματισμοί σχετικά με τις «εκ-των-άνωθεν» διαδικασίες σύστασης πρακτικών δημόσιας τέχνης, οι οποίες δεν αναγνωρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis focuses on the current period of public art. It explores the links between art practices and unequal power relations in the frame of the exceptions and exclusions constructed from the western world’s neoliberal policies. The thesis asserts that public art should not be examined through the lens of art history, but rather through the perspective of the complex geopolitical configurations which define current cultural management and production systems. Current art forms that appear in the fragmentary formations and spatial arrangements of an extended condition of globalization suggest an ephemeral, mobile art practice. In this regard, art practices develop independently from regionally specific art forms and are diffused into the urban sphere through international art exhibitions that in turn, underpin the shaping of tourist heterotopias. The thesis articulates a broader concern about the establishment of "top-down" art practices, which do not recognize the unequal pow ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49162
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49162
ND
49162
Εναλλακτικός τίτλος
Current public art: social and political practices
Συγγραφέας
Μπολωνάκη, Στυλιανή (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας ΙΙΙ : Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Ντάφλος Κωνσταντίνος
Αναστασόπουλος Νικόλαος
Σταυρίδης Σταύρος
Κουτρολίκου Παναγιώτα
Τερζόγλου Ίων - Νικόλαος
Κούρος Παναγιώτης
Αυγητίδου Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Σύγχρονη δημόσια τέχνη; Δημιουργική πόλη και αστική πολιτική; Καλλιτεχνικός ακτιβισμός και κοινωνικά κινήματα; Συνεργατικές πρακτικές τέχνης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
468 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)