Η συνάντηση του writer με την εξουσία: το γκραφίτι ως τρόπος επικοινωνίας και ως τέχνη στο δημόσιο χώρο

Περίληψη

Η εργασία αφορά το γκραφίτι που ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του εξήντα στη Φιλαδέλφεια και στη γειτονική Νέα Υόρκη, όπου καταρχήν γιγαντώθηκε και έπειτα εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο. Η εργασία παρουσιάζει μία σειρά από ιδιαιτερότητες που αφορούν την προσέγγιση, και τη μέθοδο - τρόπο επεξεργασίας του ζητήματος: καταρχήν δεν εστιάζει σε έναν τόπο και μία χρονική περίοδο. Καλύπτει τα πρώτα χρόνια της γέννησης του γκραφίτι στα τέλη της δεκαετίας του εξήντα και ακολούθως το διάστημα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ογδόντα όταν διαδόθηκε σε άλλες μεγάλες και μικρές πόλεις σε όλο τον κόσμο, και φτάνει μέχρι και σήμερα. Επίσης δεν εστιάζει σε μία ειδικά από τις πολλές πτυχές του γκραφίτι, παρά διαπερνάει όσες περισσότερες είναι δυνατό προκειμένου να καταλήξει στα διάφορα συμπεράσματα. Επίσης, η μέθοδος και η οπτική δεν ακολουθούν κάποια γνωστή και συγκεκριμένη θεωρητική προσέγγιση, δεν εντάσσονται σε κάποιο προηγούμενο θεωρητικό έργο, ούτε προέρχονται ως οπτικές από ένα συγκεκριμένο επιστημ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation is about graffiti writing, as it started in in the late 60s and early 70s in Philadelphia and New York City, where it exploded and then spread to the whole world. It does not focus in just a specific place or city, neither at one specific era. On the contrary, it traces the birth of graffiti in New York, it continues up to the mid 80s for the same city, and then it covers the whole period until today speaking about the scenes and its variations globally. Accordingly, it does not focus on just a single of its multifaceted aspects, and discusses the whole range of the culture’s practices. Additionally, it does not follow any established scientific approach, neither a specific theoretical work: it is not deemed as history of art, sociology, anthropology or psychology, neither urbanism or architecture (that is my studies’ background). What is important on this case is that I have been a graffiti writer myself, since 1993, an active participant of the first scenes in Greece ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42923
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42923
ND
42923
Εναλλακτικός τίτλος
Graffiti as a culture and as an art form in public space: the encounter of the graffiti writer with power
Συγγραφέας
Πάγκαλος, Ορέστης (Πατρώνυμο: Σωτήρης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας, Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης
Εξεταστική επιτροπή
Κωτσάκης Δημήτρης
Γυιόκα Χαρίκλεια
Φράγκος Δημήτρης
Αδαμοπούλου Αρετή
Διβάρης Γεώργιος
Καλαρά Κωνσταντίνα
Τσακίρης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Θεωρία της τέχνης; Δημόσιος χώρος; Τέχνη και δημόσιος χώρος; Υποκουλτούρες; Αντικουλτούρα; Σχέσεις εξουσίας; Γκραφίτι; Τέχνη του δρόμου; Οπτικός πολιτισμός; Δημοφιλής κουλτούρα; Πολιτισμική γεωγραφία; Ιστορία της τέχνης; Λαογραφία, Αστική; Χιπ χοπ; Κοινωνικά κινήματα πόλης; Αστική γεωγραφία; Επικοινωνία, Οπτική; Έντυπη επικοινωνία; Θεωρία της πράξης; Παιχνίδι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)