Πειραματική και αριθμητική μελέτη της επίδρασης των ατελειών στην αντοχή συνδέσεων με κόλλα σύνθετων υλικών: εφαρμογή της καινοτόμου πειραματικής τεχνικής της φυγοκέντρισης

Περίληψη

Παρ’ ότι η σύνδεση με κόλλα σε δευτερεύουσες δομές αποτελεί συνηθισμένη πρακτική σήμερα στις αεροναυπηγικές κατασκευές από σύνθετα υλικά, οι κανονισμοί των οργανισμών αξιοπλοΐας (EASA και FAA), δεν επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων δομικών στοιχείων μόνο με χρήση κόλλας χωρίς την ύπαρξη μηχανικής σύνδεσης. Σύμφωνα με τους παραπάνω οργανισμούς, υπάρχουν τρία Μέσα Συμμόρφωσης (Means of Compliance) μέσω των οποίων μπορεί να αποδειχτεί ότι η σύνδεση με κόλλα έχει την ικανότητα να φέρει με ασφάλεια τα απαιτούμενα φορτία: 1. Η σχέση της μέγιστης αποκόλλησης της σύνδεσης με την ικανότητα της να φέρει φορτία πρέπει να καθορίζεται με ανάλυση, μηχανικές δοκιμές ή συνδυασμό τους. Η αποκόλληση της κάθε σύνδεσης πέρα από την προκαθορισμένη έκταση πρέπει να αποφεύγεται με σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. 2. Ο εκτενής πειραματικός χαρακτηρισμός της σύνδεσης και απόδειξη της ικανότητας να φέρει το μέγιστο φορτίο για το οποίο σχεδιάστηκε. 3. Η εφαρμογή μη καταστροφικών ελέγχων για τον έλεγχο επιφάνειας κόλλησης ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The use of adhesive bonding in aircraft structures is continuously increasing due to the numerous advantages it provides over conventional joining techniques. However, the use of adhesive bonding technology is limited to joining and patch-repairing of secondary structures that are not load-critical, as the existing airworthiness certification requirements allow the use of adhesive bonding in combination with mechanical fasteners for primary structures. According to these requirements, for any bonded joint, the failure of which would result in catastrophic loss of the airplane, the limit load capacity must be substantiated by one of the following methods: 1. the maximum disbonds of each bonded joint consistent with the capability to withstand the loads must be determined by analysis tests, or both. Disbonds of each bonded joint greater than this must be prevented by design features or 2. proof testing must be conducted on each production article that will apply the critical limit design ...