Επίμαχα ζητήματα στη σύγχρονη ιστορία: η χαρτογράφηση των ιδεών 15χρονων μαθητών σχετικά με τις διαφορετικές αφηγήσεις για τις μετακινήσεις παιδιών στον ελληνικό εμφύλιο

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αφορά στην αξιοποίηση των επίμαχων ζητημάτων στη διδασκαλία της Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τις τελευταίες δεκαετίες τα επίμαχα ζητήματα έχουν προταθεί με σκοπό την ανάπτυξη της πολιτότητας. Στην ιστορική εκπαίδευση χρησιμοποιούνται για διάφορους σκοπούς. Αυτή η μελέτη διερευνά την επίδραση των επίμαχων ζητημάτων στην καλλιέργεια της ιστορικής σκέψης και των δευτεροβάθμιων ιστορικών εννοιών. Επίσης, εδράζεται σε μια εκτεταμένη βιβλιογραφία σχετικά με τις ιδέες των διδασκόμενων για τις διαφορετικές αφηγήσεις, τον τρόπο διαχείρισης αντικρουόμενων πηγών και, επομένως, τις αντιλήψεις τους για τoν επιστημολογικό χαρακτήρα της Ιστορίας. Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνήσει αν μια δομημένη, πολυπρισματική διδασκαλία ενός επίμαχου ζητήματος, που εστιάζει στην επιστημική φύση της Ιστορίας και αξιοποιεί παιχνίδια ρόλων και διαφορετικές πηγές, θα μπορούσε να συμβάλλει στην ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης. Το ιστορικό πλαίσιο αφορούσε στον εμφύλιο της δεκαετίας του 19 ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation concerns the utilization of controversial issues in history teaching in secondary education. Over the last decades controversial issues have been suggested for the purpose of developing citizenship. In history education they are used for various purposes. This study explores the impact of controversial issues on fostering historical thinking and second-order concepts. In addition, it is based on a vast literature regarding the students’ ideas about the different accounts, the way of handling conflicting sources and, consequently, students’ perceptions of the epistemological status of history. The study was intended to examine whether a structured, multiperspectival teaching of a controversial issue, which focuses on the disciplinary nature of history and exploits role-playing activities and different sources, could contribute to the development of historical thinking. The historical context concerned the civil war of the 1940s and, specifically, a contentious aspect o ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47217
ND
47217
Εναλλακτικός τίτλος
Controversial issues in modern history: mapping fifteen-year-old students’ ideas about the different accounts of the removal of children during the greek civil war
Συγγραφέας
Κοσμάς, Βασίλειος Παύλος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Θεοδώρου Βασιλική
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Παληκίδης Άγγελος
Λεμονίδου Έλλη
Μαντούβαλος Ίκαρος
Θεοδώρου Δημήτριος
Αποστολίδου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γυμνάσιο; Δευτεροβάθμιες έννοιες; Διαφορετικές αφηγήσεις; Διδακτική ιστορίας; Εμφύλιος; Επίμαχα ζητήματα; Ιστορική σκέψη; Παιχνίδια Ρόλων; Πειραματική έρευνα; Πολυπρισματικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
5, iii, 603 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.