Περίληψη
Σε μια προσπάθεια διερεύνησης των χαρακτηριστικών που επηρεάζουν την επιτυχία της διαχείρισης απορρίψεων, έγινε συγκέντρωση της βιβλιογραφίας μέσα από παγκόσμια παραδείγματα εφαρμογής διαχειριστικών μέτρων για τη μείωση των απορρίψεων αλιευμάτων, ενώ χρησιμοποιήθηκε το εννοιολογικό πλαίσιο των κοινωνικο-οικολογικών συστημάτων και ο πιθανολογικός ταξινομητής Bayes για την ανάλυση. O ρόλος της κοινωνικής συνοχής και των μηχανισμών επιβολής για τη μείωση των απορρίψεων φαίνεται να αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχούς εφαρμογής των διαχειριστικών σχεδίων. Aπό την 1η Ιανουαρίου 2019 η υποχρεωτική εκφόρτωση αλιευμάτων εισήχθη στα Ευρωπαϊκά νερά με την Κοινή Αλιευτική Πολιτική (Άρθρο 15, Κανονισμός 1380/2013 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ)). Υπολογίστηκε ο αντίκτυπος του κανονισμού στην Eλληνική αλιεία στο πλαίσιο μιας ευρύτερης έρευνας που έγινε για τα Μεσογειακά αλιεύματα, με τη συμμετοχή αλιέων με κύριο αλιευτικό εργαλείο την τράτα βυθού. Οι αλιείς εκτιμούν ότι η πλήρης εφαρμογή της υποχρέωσης ...
Σε μια προσπάθεια διερεύνησης των χαρακτηριστικών που επηρεάζουν την επιτυχία της διαχείρισης απορρίψεων, έγινε συγκέντρωση της βιβλιογραφίας μέσα από παγκόσμια παραδείγματα εφαρμογής διαχειριστικών μέτρων για τη μείωση των απορρίψεων αλιευμάτων, ενώ χρησιμοποιήθηκε το εννοιολογικό πλαίσιο των κοινωνικο-οικολογικών συστημάτων και ο πιθανολογικός ταξινομητής Bayes για την ανάλυση. O ρόλος της κοινωνικής συνοχής και των μηχανισμών επιβολής για τη μείωση των απορρίψεων φαίνεται να αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχούς εφαρμογής των διαχειριστικών σχεδίων. Aπό την 1η Ιανουαρίου 2019 η υποχρεωτική εκφόρτωση αλιευμάτων εισήχθη στα Ευρωπαϊκά νερά με την Κοινή Αλιευτική Πολιτική (Άρθρο 15, Κανονισμός 1380/2013 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ)). Υπολογίστηκε ο αντίκτυπος του κανονισμού στην Eλληνική αλιεία στο πλαίσιο μιας ευρύτερης έρευνας που έγινε για τα Μεσογειακά αλιεύματα, με τη συμμετοχή αλιέων με κύριο αλιευτικό εργαλείο την τράτα βυθού. Οι αλιείς εκτιμούν ότι η πλήρης εφαρμογή της υποχρέωσης εκφόρτωσης θα φέρει πρακτικές δυσκολίες λόγω των ανεπαρκών υποδομών. Επιπλέον, οι πιθανοί τύποι χρήσης που προβλέπονται από τον Κανονισμό δεν θα συμβάλουν στην αντιστάθμιση του κόστους που συνεπάγεται με τη μεταφορά τους στη ξηρά. Η πλειονότητα των αλιέων ανέφερε ότι ήδη λαμβάνονται μέτρα για τη μείωση των απορρίψεων και ότι ο κύριος λόγος για την απόρριψη των αλιευμάτων ήταν το ελάχιστο μέγεθος εκφόρτωσης. Έπειτα έγινε προσπάθεια σύνδεσης του κοινωνικοοικονομικού προφίλ των αλιέων και των τεχνικών χαρακτηριστικών των σκαφών τους με τις στρατηγικές απόρριψης που ακολουθούν. Η παρούσα έρευνα έδειξε ότι οι αλιείς λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τα τεχνικά και κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά που σχετίζονται με τη δραστηριότητά τους, την αξία του σκάφους τους, τον εξοπλισμό, την κατανάλωση καυσίμου, την ισχύ του κινητήρα, τα ποσοστά των απορρίψεων και τις ετήσιες πάγιες δαπάνες. Όσον αφορά τα υποθετικά κίνητρα συμμόρφωσης με τον Κανονισμό, οι αλιείς ήταν πιο ένθερμοι στο να υιοθετήσουν κίνητρα που σχετίζονται με τις οικονομικές ωφέλειες της δραστηριότητάς τους και να παρακολουθήσουν εργαστήρια και μαθήματα σχετικά με τους κανονισμούς που πρέπει να εφαρμόσουν. Στη συνέχεια εκτιμήθηκε η επίδραση της υποχρέωσης εκφόρτωσης στο στόλο της μικρής παράκτιας αλιείας και στο στόλο της μηχανότρατας στο Αιγαίο με βιο-οικονομικές προσομοιώσεις. Η υποχρέωση εκφόρτωσης από μόνη της δεν διασφαλίζει μια βιώσιμη αλιεία. Η βελτίωση της επιλεκτικότητας και η προστασία των νηπιακών πεδίων φαίνεται να είναι η λύση για τη μείωση των απορρίψεων και τη διασφάλιση μακροπρόθεσμα μιας βιώσιμης αλιείας. Τέλος, έγινε μια προσπάθεια καθορισμού ενός πλαισίου παρακολούθησης που βασίζεται σε δείκτες μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης και διαβούλευσης από μια ομάδα εμπειρογνωμόνων. Έγινε η επιλογή ενός περιορισμένου συνόλου δεικτών οι οποίοι μπορούν να αποτυπώσουν τον αντίκτυπο και την κατεύθυνση των αλλαγών που δύναται να προκύψουν από την εφαρμογή της υποχρέωσης εκφόρτωσης. Μια γενική αβεβαιότητα από τους εμπειρογνώμονες εκφράστηκε σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι μεταβλητές αυτές θα μπορούσαν να ανταποκριθούν κάτω από ένα μη πλήρως υλοποιημένο νομικό καθεστώς ενώ αναφέρθηκε ότι η υποχρέωση εκφόρτωσης θα έχει ως αποτέλεσμα μικρές αλλαγές για την αλιεία στη Μεσόγειο. Επιπλέον, το πλαίσιο δεικτών δοκιμάστηκε ως εργαλείο παρακολούθησης με την εφαρμογή των δεικτών με πραγματικά δεδομένα από την Ισπανική αλιεία με εργαλείο την τράτα βυθού στην περιοχή της Ισπανίας GSA 6.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Τo explore the attributes that influence the success of discard management, the conceptual framework of socio-ecological systems and Naïve Bayes Classifier were used. The presence of social cohesion and enforcement mechanisms to reduce discards increases the chances of successful management plans. The obligation to land regulated species from the 1st of January 2019 was introduced by the Common Fisheries Policy to minimize discards in European marine waters (Article 15, Regulation 1380/2013 of the EU). The impact of the landing obligation was assessed through interviews with fishermen from all over Greece. The aim was to record their views on the implementation of the regulation and to identify the shortcomings and practices that could prevent it from being enforced. The results showed that fishers estimate that full implementation of the landing obligation will result in difficulties in activity and other practical difficulties in complying with the regulation, due to the lack of adeq ...
Τo explore the attributes that influence the success of discard management, the conceptual framework of socio-ecological systems and Naïve Bayes Classifier were used. The presence of social cohesion and enforcement mechanisms to reduce discards increases the chances of successful management plans. The obligation to land regulated species from the 1st of January 2019 was introduced by the Common Fisheries Policy to minimize discards in European marine waters (Article 15, Regulation 1380/2013 of the EU). The impact of the landing obligation was assessed through interviews with fishermen from all over Greece. The aim was to record their views on the implementation of the regulation and to identify the shortcomings and practices that could prevent it from being enforced. The results showed that fishers estimate that full implementation of the landing obligation will result in difficulties in activity and other practical difficulties in complying with the regulation, due to the lack of adequate infrastructure on land. In addition, the possible types of use provided by the regulation will not help to offset the cost of transportation of former landings. The results of this study have confirmed the difficulties of implementing the landing obligation, especially when the fishing industry does not expect any medium or long-term benefits. Besides recording fishers’ opinions on the introduction of the landing obligation, the socio-economic profiles of fishers and the technical characteristics of their vessels were linked to their discarding patterns in order to reveal any prevailing tendencies. Fishers who participated in this study followed specific discard practices and used various methods of avoiding and reducing unwanted catches. This research showed that fishers take decisions based on the technical and socio-economic characteristics related to their activity, vessel value, equipment, fuel consumption, engine power, discard rates and annual fixed costs. The impact of the landing obligation on demersal fisheries in the Aegean Sea was assessed both in terms of biological and economic viability. Our results showed that the landing obligation alone does not ensure sustainable fisheries but is a complementary measure and that it should be supported through the introduction of additional measures. By improving selectivity and protecting the nursery grounds, discards could be reduced, and sustainable fisheries could be ensured in the long run.Finally, an effort was made to define a monitoring framework based on indicators through a bibliographic review and expert consultation. A limited set of indicators was selected to reflect the impact and direction of changes resulting from the implementation of the landing obligation. The survey revealed a clear categorization of indicators. A general uncertainty from the experts was expressed about how these variables could respond under a non-fully implemented regime, while stating that the landing obligation would result in minor changes to the Mediterranean fisheries. The application of the indicators’ framework as a tracking tool with real data from the Spanish bottom trawl fishery in the GSA 6 was achieved.
περισσότερα