Διδάσκοντας την τέχνη: η ιστορία εκατό χρόνων του Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Αρχιτεκτονικής Σχολής Ε.Μ.Π. (1917-2017): οι δάσκαλοι, τα παιδαγωγικά μοντέλα, οι εκπαιδευτικές αλληλεπιδράσεις και οι πολιτισμικές προεκτάσεις στο σημαίνον έργο

Περίληψη

Η διδακτορική έρευνα εστιάζει στη διδασκαλία του Ελευθέρου Σχεδίου και της Ζωγραφικής στο Εργαστήριο Ζωγραφικής της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Με δεδομένη την απουσία ολοκληρωμένων στοιχείων για το συγκεκριμένο θέμα, η έρευνα μελετά ενδελεχώς την αλληλεπίδραση των εικαστικών τεχνών με την αρχιτεκτονική, ως ενός πεδίου ζυμώσεων απαραίτητου για την εκπαίδευση ενός αρχιτέκτονα. Η μελέτη, παράλληλα, εστιάζει στη συμπόρευση των ρευμάτων της τέχνης με τα ρεύματα της αρχιτεκτονικής, όπως αποδόθηκαν μέσα από τη νεοελληνική ζωγραφική και αρχιτεκτονική, και στη μεταξύ τους αλληλοδιείσδυση στο πεδίο της διδασκαλίας. Επιπρόσθετα, μέσω της έρευνας καταγράφεται η διαδικασία διδασκαλίας των τεχνών και του πολιτισμού στο πλαίσιο των διδασκομένων αρχιτεκτόνων, μέσω της ανάλυσης των διδακτικών μοντέλων που απαιτούνται για αυτόν ακριβώς τον εξειδικευμένο χαρακτήρα διδασκαλίας. Μέσα από τη διερεύνηση των διαδικασιών που εφάρμοσαν οι ζωγράφοι δάσκαλοι στους αρχιτέκτονες φοιτη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The Phd thesis focuses on teaching of drawing and painting at the Painting Laboratory of the National Technical University of Athens School of Architecture. The research examines the interaction of the arts with architecture in detail, as a necessary field for the training of an architect. The study, at the same time, focuses on the correlation of art movements with the architectural movements as they are attributed through modern Greek painting and architecture, as well as their interaction in the field of teaching. In addition, research documents the process of teaching the arts and culture in the context of trained architects by analyzing the teaching models required for the particular curriculum. Investigating the procedures applied by the art teachers to the students of architecture and their indirect contribution to architectural creation, reveals the influence they have been exerted by this teaching process at the school of architectural engineers, and was transferred to their a ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2023)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46982
ND
46982
Εναλλακτικός τίτλος
Art teaching: one hundred years’ history of the Painting Lab in the NTUA School of Architecture (1917-2017): teachers, pedagogical models, educational interactions and cultural expansions of the significant work
Συγγραφέας
Μήλιος, Θεοδόσιος Γεώργιος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Ι : Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Εμμανουήλ Μελίτα
Μικράκης Εμμανουήλ
Τσιαμπάος Κωνσταντίνος
Παπαϊωάννου Αναστάσιος
Παππά Νίνα
Κολοκοτρώνης Ιωάννης
Παυλόπουλος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Νεοελληνική εκπαίδευση; Νεοελληνική τέχνη; Αρχιτεκτονική Σχολή; Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο; Εργαστήριο Ζωγραφικής; Ιστορία; Διδασκαλία της τέχνης; Παιδαγωγική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
854 σ., εικ.