Σχεδιασμός και αξιολόγηση μιας σειράς διδασκαλιών στο πλαίσιο του γραμματισμού στις φυσικές επιστήμες: εισαγωγή στις αρχές της βιοκλιματικής και της αειφορίας

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή αναζητά την απάντηση στα ακόλουθα ερευνητικά ερωτήματα: 1.Πώς μπορεί να διαμορφωθεί μια διδακτική στρατηγική, στα πλαίσια της διδακτικής των φυσικών επιστημών, που να οδηγεί στη διασύνδεση των θεωρητικών γνώσεων της φυσικής με θέματα αειφορίας και βιοκλιματικής; 2.Ποιά χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει μία διδακτική στρατηγική ώστε να εισαγάγει τις αρχές της βιοκλιματικής και της αειφορίας, στη διδακτική των φυσικών επιστημών; 3.Πώς μπορεί η εκπαίδευση για την βιοκλιματική και την αειφορία, να συμβάλει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σε κρίσιμα περιβαλλοντικά θέματα; Στο πρώτο μέρος της παρούσας διδακτορικής διατριβής γίνεται μια ιστορική αναδρομή στη σχέση και την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με τη φύση, στον καταλυτικό ρόλο που έχουν διαδραματίσει οι ανθρωπογενείς επεμβάσεις στο περιβάλλον και αναλύονται οι έννοιες της αειφορίας και της βιοκλιματικής. Στη συνέχεια δίνεται έμφαση στα πλεονεκτήματα από την ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριώ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current PhD thesis focuses on the following research questions: 1. How should a science teaching strategy be developed in order to lead to the interconnection of the theoretical knowledge of science concepts with sustainability and bioclimatic issues? 2. What characteristics should such a teaching strategy with a special focus on NOS have, in order to introduce sustainability and bioclimatic issues? 3. Is it possible for science education to address sustainability and bioclimatic issues, help inform and raise awareness on critical environmental problems?The first part of this PhD thesis presents a historical overview of the relationship and interaction of man with nature as well as the role of man-made interventions in the environment. Emphasis is placed on the benefits of motivating pupils and students and informing teachers in cognitive subjects about sustainability and bioclimatic issues, the evolution of approaches and the results of similar researches in science education. The ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46331
ND
46331
Εναλλακτικός τίτλος
Design and evaluation of a teaching course in science literacy: introduction to the principles of bioclimatics and sustainability
Συγγραφέας
Γκιόκα, Αλεξάνδρα Σπυρίδων
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σέρογλου Φανή
Πλακίτση Αικατερίνη
Μαλανδράκης Γεώργιος
Λαμπρινός Νικόλαος
Πολάτογλου Χαρίτων
Ζάχος Δημήτριος
Παντίδος Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Άλλες Φυσικές Επιστήμες
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γραμματισμός στις φυσικές επιστήμες; Βιοκλιματική και αειφορία; Ψηφιακές εφαρμογές στην εκπαίδευση; Εκπαίδευση εκπαιδευτικών; Ερευνητικά μοντέλα GNOSIS και VISUAL GNOSIS
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
532 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.