Γλώσσα, εκπαιδευτική ηγεσία και φύλο-ανάλυση λόγου γυναικών σε υπεύθυνες θέσεις

Περίληψη

Η παρούσα εργασία, ακολουθώντας το φεμινιστικό παράδειγμα, φιλοδοξεί να φέρει στο φως διάφορες πτυχές της ζωής των ηγετικών στελεχών της Πρωτοβάθμιας Εκπαιδεύσεως όπως: πρώιμα σεξιστικά βιώματα και ο τρόπος διαπαιδαγωγήσεώς τους ως παιδιά με βάση το φύλο, κίνητρα κι αντικίνητρα που οδηγούν μία γυναίκα στη διεκδίκηση ή όχι μιας ηγετικής θέσεως, τις σχέσεις που έχουν θεμελιώσει με τον σύζυγο και τα παιδιά και τη στήριξη ή όχι που αντλούν από αυτούς, τις αντιλήψεις τους γύρω από το φύλο τους, τους παράγοντες που το επιβαρύνουν και τα κοινωνικά απελευθερωτικά κινήματα όπως ο φεμινισμός, τις σχέσεις που έχουν χτίσει με τους/τις συναδέλφους τους, του/τις υφισταμένους, την τοπική κοινωνία και την αποδοχή ή αμφισβήτηση που εισπράττουν από αυτούς, την ενημέρωσή τους γύρω από θέματα νομοθεσίας κι εκπαιδευτικής πολιτικής, τη πολιτική που εφαρμόζουν τώρα οι ίδιες ως ηγέτιδες αλλά και μηνύματα που θα ήθελαν να στείλουν προς τα έξω γύρω από θέματα που τις απασχολούν. Όλα αυτά ανέκυψαν μέσα από ημιδο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study, following the feminist theory, aspires to bring into light different aspects of the leaders’ life in the sector of Primary Education. These aspects concern prime sexist experiences and the way they were brought up according to their sex, motives and anti-motives that encourage or discourage a woman to claim a high position, the bonds they have established with their husband and children and whether they are supported by them or not, their perceptions about their sex, the factors that burden it and liberating movements like feminism, the relations they have built with their colleagues, their subordinates and local society and the acceptance or doubt they receive, whether they are in the know about questions that deal with legislation and educational policy or not, the policy they apply now that they are leaders themselves and even messages they would like to pass through the interview about concerns that preoccupy them. All information arose from semi-structured inter ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45727
ND
45727
Εναλλακτικός τίτλος
Language, School Leadership and Gender- Discourse Analysis of Women in leading positions
Συγγραφέας
Ματζιούρη, Αποστολία Μορφονιός
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καμαρούδης Σταύρος
Ιορδανίδης Γεώργιος
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Τσακιρίδου Ελένη
Τσοκαλίδου Πετρούλα
Γρίβα Ελένη
Ζάχος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική ηγεσία; Σεξισμός; Απογραφή; Ανατολική Μακεδονία και Θράκη; Οράματα; Προσδοκίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
630 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.