Ικανότητα ανίχνευσης παιδιών με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού από δασκάλους, καθηγητές φυσικής αγωγής και νηπιαγωγούς με τη χρήση της λίστας παρατήρησης της δέσμης κινητικής αξιολόγησης MABC-2

Περίληψη

Ο όρος Αναπτυξιακή Διαταραχή Κινητικού Συντονισμού (ΑΔΚΣ) αναφέρεται σε κινητικές δυσκολίες, οι οποίες γίνονται εμφανείς στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής του παιδιού. Οι εκπαιδευτικοί αποτελούν την πρωταρχική πηγή άντλησης πληροφοριών για την κινητική συμπεριφορά του παιδιού, καθώς λόγω της φύσεως του επαγγέλματός τους έχουν τη δυνατότητα να παρατηρούν ένα ευρύ φάσμα των καθημερινών δραστηριοτήτων των μαθητών. Η επιτυχής ανίχνευση των παιδιών με κινητικές δυσκολίες απαιτεί την ύπαρξη εργαλείων κατάλληλων για χρήση από τους εκπαιδευτικούς. Τέτοιου είδους εργαλεία είναι οι λίστες παρατήρησης, οι οποίες μπορούν να προσφέρουν μία πρώτη εκτίμηση για το επίπεδο της κινητικής κατάστασης του παιδιού. Μια από τις πιο διαδεδομένες λίστες είναι το Movement Assessment Battery for Children-2 Checklist (MABCC-2). Θεωρείται πολύ σημαντικό να διερευνηθεί η καταλληλότητά της λίστας αυτής για χρήση στο ελληνικό σχολικό περιβάλλον, λόγω του ότι οι λίστες παρατήρησης θα πρέπει να ελέγχονται ως προ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Developmental Coordination Disorder (DCD) is a neurodevelopmental disorder characterized by poor motor coordination and difficulty in learning motor skills. The deficits have an impact on the activities of daily living. Teachers play a vital role in screening for DCD due to the fact that they have a unique opportunity to observe children engaging in different play and scholastic activities, and therefore they have an advantage not common to other professionals. It is vital that a standardized psychometric tool be used in order to successfully identify children with DCD. Such psychometric tools are the checklists, which are mainly used as a diagnostic first step to the identification of children with movement difficulties. One of the most widely used motor assessment checklists is the Movement Assessment Battery for Children-2 Checklist (MABCC-2). Ιt is essential to test its usefulness and psychometric properties in the Greek school context. Many researchers have stressed the view, that ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45633
ND
45633
Εναλλακτικός τίτλος
The ability of primary school teachers, physical education teachers and pre-school teachers to identify children with developmental coordination disorder through the use of the movement assessment battery for children-2 checklist
Συγγραφέας
Δημητροπούλου, Δήμητρα Ανδρέας
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών
Εξεταστική επιτροπή
Ευαγγελινού Χριστίνα
Κουρτέσης Θωμάς
Μουρατίδου Αικατερίνη
Κοΐδου Ειρήνη
Τσιγγίλης Νικόλαος
Μπαρκούκης Βασίλειος
Νούσιος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού; Λίστα παρατήρησης MABCC-2; Ανίχνευση; Εκπαιδευτικοί
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvii, 149, πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα