Η γέννηση και η εξέλιξη της αριστερής παιδαγωγικής σκέψης στην Ελλάδα από το Μεσοπόλεμο έως το τέλος του εμφυλίου πολέμου: από το αστικό σχολείο εργασίας στον πολυτεχνισμό

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή αφορά τη διερεύνηση της διαδικασίας ανάδυσης της αριστερής παιδαγωγικής σκέψης στη χώρα μας. Η διαδικασία αυτή εδράζεται πρώτα στην πορεία ανάπτυξης και στη δράση του Εκπαιδευτικού Ομίλου και δεύτερον στην πορεία ανάπτυξης του κομμουνιστικού κινήματος στη χώρα μας. Κορυφαία στιγμή για την εμφάνιση του αριστερού παιδαγωγικού στοχασμού θα είναι η διάσπαση του Εκπαιδευτικού Ομίλου το 1927 και η διακήρυξη της διοικούσας επιτροπής του Ομίλου μετά τις κρίσιμες συνεδριάσεις του. Νωρίτερα, από την εποχή της δημιουργίας του Ομίλου και της επίδρασης που άσκησε το έργο του Σκληρού, αλλά και η σοσιαλιστική σκέψη στη Γερμανία των αρχών του 20ου αιώνα, ο σοσιαλισμός φαίνεται να επηρεάζει τη σκέψη των πρωταγωνιστών του Εκπαιδευτικού Ομίλου. Τη διαδικασία αυτή θα ανακόψει το ανοδικό ρεύμα του βενιζελισμού το οποίο δίνει στην τριανδρία του Εκπαιδευτικού Ομίλου τον αναγκαίο θεσμικό τόπο εφαρμογής της μεταρρύθμισης. Η διάψευση της Μεγάλης Ιδέας, η επικράτηση των μπολσεβίκων ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis concerns the investigation process of the emergence of left pedagogical thinking in Greece. This process was first based on the course of development and action of ‘Education Group’ and secondly on the course of development of the communist movement in Greece. Important moment for the emergence of left-wing pedagogical reflection will be the breakdown of ‘Education Group’ in 1927 and the Announcement of the Group’s governing committee after its critical meetings. Earlier, since the creation of ‘Education Group’ and the effect of Skliros’ work, as well as socialist thinking in Germany at the beginning of 20th century, socialism seems to influence the thinking of the protagonists of the ‘Education Group’. This process will halt the rising movement of venizelism, which gives to the protagonists of ‘Education Group’ the necessary institutional place to implement the reform. The rejection of ‘Great Idea’, the Bolsheviks’ prevalence in Russia and the repeated frustrations of refo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44783
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44783
ND
44783
Εναλλακτικός τίτλος
The birth and evolution of the left pedagogical thought in Greece from the interwar period to the end of civil war: from the liberal progressive education to the polytechnism
Συγγραφέας
Παπαστεφανάκη, Ελευθερία (Πατρώνυμο: Λεωνίδας)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Δαλακούρα Αικατερίνη
Αθανασιάδης Θεοχάρης
Φουρναράκη Ελένη
Βαφέας Νικόλαος
Βόγλης Πολυμέρης
Καραμανωλάκης Βαγγέλης
Κουμπουρλής Γιάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολείο εργασίας; Πολυτεχνισμός; Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση; Δημοτικισμός; Αριστερά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
438 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)