Υποστήριξη των ψυχολογικών αναγκών και ενίσχυση των κινήτρων για συμμετοχή στη φυσική αγωγή στο πλαίσιο εκμάθησης αθλητικών δεξιοτήτων στην 5η και 6η τάξη του δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή εκπονήθηκαν δύο μελέτες. Η πρώτη μελέτη εξέτασε τις άμεσες επιπτώσεις της ικανοποίησης των τριών βασικών ψυχολογικών αναγκών στην ευχαρίστηση, στο φόβο της αποτυχίας, στην προσπάθεια, στην ανία και στην υποκειμενική αξιολόγηση της απόδοσης των μαθητών από τον εκπαιδευτικό ΦΑ καθώς και στο βαθμό στον οποίο οι συνέπειες αυτές μπορεί να μεσολαβούνται από αυτoκαθοριζόμενους τύπους κινήτρων. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν από 213 μαθητές της 5ης και 6ης τάξης δημοτικών σχολείων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αντιλαμβανόμενη υποστήριξη της ανάγκης για αυτονομία προέβλεψε θετικά όλες τις ανάγκες. Η ικανοποίηση της ανάγκης για αυτονομία προέβλεψε θετικά την ευχαρίστηση, την προσπάθεια και την υποκειμενική απόδοση των μαθητών και αρνητικά την ανία στο μάθημα. Η ικανοποίηση της ανάγκης για ικανότητα και κοινωνικές σχέσεις προέβλεψαν αρνητικά το φόβο της αποτυχίας και θετικά την προσπάθεια. Τα επίπεδα του αυτοκαθορισμού δεν φάνηκε να μεσολαβούν στις σχέσεις της ικανοποίησης των ανα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present doctoral dissertation, two studies were carried out. The first study provided a test of the validity of the motivation mediation model embedded in self-determination theory in the context of elementary school physical education (PE). The direct effects of the fulfillment of the needs for autonomy, competence, and relatedness were examined on levels of students’ enjoyment, fear of failure, self-reported effort, boredom, and teacher-rated student performance and the extent to which these effects may be mediated by self-determined types of motivation. Data were collected from 213 5th and 6th grade students from three primary schools. Perceived need support was found to positively and significantly predict all three psychological needs. The need for autonomy positively predicted enjoyment, effort and teacher-rated student performance and negatively predicted boredom. The needs for competence and relatedness were found to negatively predict fear of failure and positively pred ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44243
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44243
ND
44243
Εναλλακτικός τίτλος
Need support and fostering of autonomous motivation for participation in PE in the context of learning sports skills among 5th and 6th graders
Συγγραφέας
Λεπτοκαρίδου, Ελισάβετ (Πατρώνυμο: Θωμάς)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών
Εξεταστική επιτροπή
Βλαχόπουλος Συμεών
Παπαϊωάννου Αθανάσιος
Καταρτζή Ερμιόνη
Θεοδωράκης Ιωάννης
Μουρατίδου Αικατερίνη
Κοΐδου Ειρήνη
Σαλονικίδης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Θεωρία του αυτοκαθορισμού; Υποστήριξη της αυτονομίας; Ευχαρίστηση; Φυσική αγωγή; Πειραματικός σχεδιασμός; Τύποι ρύθμισης της συμπεριφοράς; Παιδαγωγική πρακτική; Δημοτικό σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
3, xiv, 235 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)