H επίδραση της εκπαίδευσης στο άγχος και στη διάρκεια νοσηλείας ασθενών που υποβάλλονται σε χειρουργική επέμβαση καρδιάς

Περίληψη

Σκοπός της μελέτης ήταν ο έλεγχος της υπόθεσης ότι: η προεγχειρητική εκπαίδευση μπορεί να μειώσει το άγχος και τη διάρκεια νοσηλείας των ασθενών που υποβάλλονται σε προγραμματισμένη χειρουργική επέμβαση καρδιάς.Υλικό και μέθοδος.Διενεργήθηκε πειραματική μελέτη, με δημιουργία ομάδας ελέγχου και παρέμβασης. Τριακόσιοι ενενήντα πέντε (395) ασθενείς που θα υποβάλλονταν σε προγραμματισμένη χειρουργική επέμβαση καρδιάς, τυχαία κατανεμήθηκαν σε ομάδα παρέμβασης (Ν=205) και ομάδα ελέγχου (Ν=190). H παρέμβαση περιελάμβανε προφορική και γραπτή εκπαίδευση σχετικά με την επέμβαση, την νοσηλεία και την ενεργητική συμμετοχή στην αυτοφροντίδα. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με: α) την Κλίμακα μέτρησης άγχους STAI τύπου Υ (Self Evaluation Questionnaire STAI form Y) β) με έντυπο για την καταγραφή των δημογραφικών στοιχείων, των κλινικών και χειρουργικών χαρακτηριστικών των ασθενών. Για τον έλεγχο διαφορών στις μετρήσεις του άγχους αλλά και για την εκτίμηση του βαθμού μεταβολής στο χρόνο χρη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this study was to test the hypothesis that preoperative education can reduce anxiety and length of stay in patients undergoing elective cardiac surgery. Material and method. An experimental study carried out with a control and an intervention group. 395 patients underwent elective cardiac surgery were randomly assigned to the intervention group (N =205) and control group (N = 190). The intervention included the provision of verbal and written information about the operation, the routine of hospital, the nursing care and patients’ active participation in self-care. The data collection was performed by: a) STAI Y-type (Self Evaluation Questionnaire STAI form Y) b) a form for recording demographic and clinical characteristics of patients and c) EUROSCORE I, to assess the perioperative risk of mortality. Differences in changes of state score during the follow up period between the intervention and control group were evaluated using repeated measurements analysis of variance (AN ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43105
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43105
ND
43105
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of education on anxiety and length of stay of patient undergoing cardiac surgery
Συγγραφέας
Καλογιάννη, Αντωνία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Νοσηλευτικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπροκαλάκη Ηρώ
Μπαλτόπουλος Γεώργιος
Χαρίτος Χρήστος
Λεμονίδου Χρυσούλα
Καλοκαιρινού Αθηνά
Φίλντισης Γεώργιος
Μπονάτσος Γεράσιμος
Φώτος Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας
Επιστήμες Υγείας
Άλλες Ιατρικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση ασθενών; Νοσηλευτική παρέμβαση; Άγχος; Διάρκεια νοσηλείας; Μετεγχειρητικές επιπλοκές; Χειρουργική επέμβαση καρδιάς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
158 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)