Το graffiti ως πολιτισμικό στοιχείο: κοινωνικές αναπαραστάσεις των δημιουργών και σημειολογία των έργων τους

Περίληψη

Το γκράφιτι αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια μια έκφραση της κοινωνίας και του πολιτισμού μας, που από πολλούς θεωρείται ένα είδος τέχνης. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι, μέσω της εξερεύνησης της τέχνης του γκράφιτι και της επαφής με τους νέους που επιδίδονται σ’ αυτό, να αποσαφηνιστεί εάν τελικά αποτελεί πολιτισμικό στοιχείο αλλά και να εξηγηθούν οι αναπαραστάσεις των έργων των δημιουργών. Επιπλέον, έχει γίνει μια σημαντική προσπάθεια να προσδιοριστούν οι λόγοι που οδηγούν τα νεαρά κυρίως άτομα στο να εκφράζονται μέσω της «γραφιστικής τοιχογραφίας» αλλά και να μελετηθούν οι ομοιότητες και οι διαφορές αυτής της κοινωνικής ομάδας με άλλες. Η στάση του κοινωνικού συνόλου απέναντι σ’ αυτή τη «καλλιτεχνική ανησυχία», παρουσιάζει ενδιαφέρον. Η έρευνα για την συγκεκριμένη διατριβή διενεργήθηκε χρησιμοποιώντας ουσιαστικά δύο διαφορετικές προσεγγίσεις ποιοτικής έρευνας: τις συνεντεύξεις και την παρατήρηση. Το πρώτο στάδιο της έρευνας αφορούσε στην πραγματοποίηση ενός αριθμού συνεντεύξεων σε συ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

For many years, graffiti has been an expression of society and culture. Some people believe that it is an art form. The purpose of this research is, via the exploration of graffiti art and the contact with young people who indulge in this, to clarify if it is finally a cultural element and also to explain the representations of their works. Additionally, it has made an important effort not only to identify the reasons why youngsters are mainly led to express themselves through <<graphic mural>>, but also to study the similarities and the differences of this social group with others. The reaction of society to this <<artistic concerns>> presents interest. The research for this work became using essentially two different qualitative research approaches: the interviews and the observation. The first stage related the performance of a plethora of interviews to specific persons who occupy with graffiti in Greece. The second stage was based on the method of observation and relates photograph ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22472
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22472
ND
22472
Εναλλακτικός τίτλος
Graffiti as a cultural element: social representations of the creators and the meaning of their works
Συγγραφέας
Κατσίδη, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Ν.)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας. Τομέας Νεοελληνικής Κοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Σαρρής Νεοκλής
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Σημειολογία, Βασικά στοιχεία; Ιστορία της λέξης του γκράφιτι; Φεστιβάλ γκράφιτι στον ελλαδικό χώρο; Σχέση τέχνης και γκραφιστικής τοιχογραφίας; Σχέση ποπ-αρτ και γκράφιτι; Το γκράφιτι στο εξωτερικό; Τεχνικές γκράφιτι και κατηγορίες; Το γκράφιτι ως πολιτισμικό στοιχείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
196 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)