Εμπειρική ανάλυση της οικολογικής καταναλωτικής συμπεριφοράς

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια, το αυξημένο ενδιαφέρον για τα περιβαλλοντικά προβλήματα οδήγησε σε μια σημαντική άνοδο των πράσινων προϊόντων στην παγκόσμια αγορά. Σήμερα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι παγκοσμίως προσπαθούν να υιοθετήσουν έναν «πράσινο» και πιο περιβαλλοντικά φιλικό τρόπο ζωής, επενδύοντας χρόνο και χρήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Όμως παρά το αυξημένο ενδιαφέρον και τις επενδύσεις στην πράσινη παραγωγή, οι καταναλωτές δεν αγοράζουν πράσινα προϊόντα στο βαθμό που αναμενόταν. Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η σκιαγράφηση του προφίλ του πράσινου καταναλωτή στην Ελλάδα, σε μια περίοδο κατά την οποία η χώρα έχει πληγεί βαθύτατα από την οικονομική κρίση. Επιπλέον, αναλύεται ο ρόλος των κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών και των περιβαλλοντικών αξιών των συμμετεχόντων στην πράσινη κατανάλωση. Η ποσοτική έρευνα απευθύνθηκε σε 250 καταναλωτές στην Αθήνα και η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS 20.0. Η ποιοτική έρευνα βασίσθη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

During the last years, the increasing attention which is devoted to environmental issues has led to a remarkable growth of green products in the global market. More and more people all over the world are willing to adopt a green, environmental friendly lifestyle, spending time and money to that direction. On the other hand, despite the increased concern and the investments in green production, consumers don’t purchase green products as regularly as expected. The purpose of the present Thesis is to outline the green consumer’s profile in Greece, during a period in which the country faces economic difficulties due to crisis. In addition, is analysed the role of several socio-demographic characteristics, along with the environmental principles in green consuming behaviour. Primary data were collected through door to door interviews of 250 residents in the metropolitan area of Athens and the statistical analysis was performed using SPSS 20.0. The qualitative analysis is based on ten enterp ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2019)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42385
Εναλλακτικός τίτλος
Empirical analysis of the ecological consumer behaviour
Συγγραφέας
Ζάβαλη, Μαρία Φώτιος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Σχολή Περιβάλλοντος, Γεωγραφίας και Εφαρμοσμένων Οικονομικών. Τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Θεοδωροπούλου Ελένη
Μητούλα Ρόιδω
Πετράκος Γεώργιος
Χαρουτουνιάν Σέρκος
Τσιμπούκας Κωνσταντίνος
Καραγιάννη Βιλελμίνη
Δέτσης Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Πράσινη κατανάλωση; Κοινωνικοδημογραφικά; Περιβαλλοντική ευαισθησία; Πράσινα προϊόντα; Πρόθεση αγοράς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
193 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.