Η ζωντανή εμπειρία του μαθήματος της φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Η παρούσα ερευνητική μελέτη αφορά σε παιδαγωγικό ενδιαφέρον του μαθήματος της φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Με επίκεντρο πέντε διδακτικές ώρες έτσι όπως δόθηκαν στην εμπειρία για λογαριασμό δύο γυμναστριών και έξι παιδιών στο πλαίσιο του μαθήματος της φυσικής αγωγής σε δύο δημοτικά σχολεία, η παρούσα μελέτη επιδιώκει να αποκαλύψει ενοράσεις χρήσιμες για τον κάθε ένα και την κάθε μία που φέρει παιδαγωγικές ευαισθησίες τόσο ως πρόσωπο αλλά και ως επαγγελματίας της πράξης. Σκοπός είναι οι ενοράσεις αυτές να καταστήσουν τους ενηλίκους ικανούς να στέκονται με περισσότερη περίσκεψη και διάκριση σε σχέση με το κάθε παιδί που συναντούν σε συγκεκριμένες συνθήκες στη ζωή και στο επάγγελμά τους. Εκκινώντας από φαινομενολογικές παραδοχές η παρούσα έρευνα ακολούθησε τις μεθοδολογικές προτάσεις του Max van Manen (1990; 2014). Υιοθετήθηκαν η φιλοσοφική μέθοδος της αναγωγής, η φιλολογική μέθοδος της κλητικής διάστασης και οι εμπειρικές μέθοδοι της εγγύς παρατήρησης και της φαινομενολογικής συνέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research study carries a pedagogical interest towards the physical education lesson in primary school. By putting at the centre of attention five physical education class periods as they were experienced by two physical education teachers and six children, the present study seeks to reveal insights which are useful to all those who carry pedagogical sensitivities both as persons and as professionals of practice. The purpose is to become more thoughtful and tactful towards every single child they meet in specific conditions in their life and in their profession. Deriving from phenomenological assumptions the present research followed the methodological suggestions of Max van Manen (1990; 2014). The philosophical method of reduction process, the philological method of vocative dimension and the empirical methods of close observation and phenomenological conversational interview were employed. Five physical education class periods in two primary schools in which the researche ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41302
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41302
ND
41302
Εναλλακτικός τίτλος
The lived experience of PE lesson in primary school
Συγγραφέας
Παπαγεωργάκη, Ζωή (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Θεοδωράκης Ιωάννης
Χρόνη Στυλιανή
Διγγελίδης Νικόλαος
Γούδας Μάριος
Παπαϊωάννου Αθανάσιος
Δογάνης Γεώργιος
Κομούτος Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παιδαγωγία; Φαινομενολογία; Κόσμος της ζωής; Αναγωγή; Φυσική αγωγή; Max van Manen
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
150 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)