Διερεύνηση της κατανόησης θεμάτων χημικής κινητικής από μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν ποσοτικά και ποιοτικά οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στη «Χημική Κινητική» οι μαθητές Λυκείου. Για την ποιοτική φάση της διερεύνησης σχεδιάστηκε ένα ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις σύντομης απάντησης αντικειμενικού τύπου, το οποίο αφού αξιολογήθηκε, διακινήθηκε σε 619 μαθητές, 27 Γενικών Λυκείων της χώρας. Η ποιοτική φάση της διερεύνησης είχε τη μορφή προσωπικής ημιδομημένης συνέντευξης και πραγματοποιήθηκε με 15 μαθητές. Επιπλέον αναλύθηκε και εξετάσθηκε με συγκεκριμένα κριτήρια ο τρόπος με τον οποίο η δομή και το περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου προσεγγίζει τα γεγονότα και τις έννοιες της Χημικής Κινητικής. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι αρκετοί μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες να:•αναγνωρίσουν τις συμβάσεις των συμβολικών αναπαραστάσεων •εκτελέσουν τις μαθηματικές πράξεις που απαιτούνται •αναγνωρίσουν ή/και να κατανοήσουν το πλήθος των πληροφοριών που μεταφέρουν τα διαγράμματα και τις αφαιρέσεις ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this study we quantitatively and qualitatively investigated the learning difficulties that 11th grade Greek students encounter with "Chemical Kinetics". For the qualitative phase of the research a questionnaire consisting of multiple choice questions and short answer objective type questions was developed, following its evaluation, it was administered to 619 students, in 27 General high schools across the country. The qualitative phase of the research had the form of a personal semi-structured interview and was conducted with 15 students. Moreover, the way in which the structure and content of the textbook approach the facts and concepts of Chemical Kinetics were analyzed with specific criteria. Research results show that students face difficulties in:•recognizing the conventions of symbolic representations•performing the mathematical operations required•recognizing and / or understanding the plethora of information conveyed in diagrams as well as their abstractions•distinguishing b ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40985
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40985
ND
40985
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of secondary education students’ understanding of chemical kinetics concepts
Συγγραφέας
Γκέγκιος, Θεόδωρος (Πατρώνυμο: Αλέξανδρος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Κοΐνης Σπυρίδων
Μεθενίτης Κωνσταντίνος
Μαρκόπουλος Ιωάννης
Τζουγκράκη Χρύσα
Μητσοπούλου Χριστιάνα
Κουλουγλιώτης Διονύσιος
Σταύρου Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΧημεία
Λέξεις-κλειδιά
Χημική κινητική; Δυσκολίες μαθητών; ανάλυση σχολικού βιβλίου; Χημικές αναπαραστάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
198 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)