Διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ ψυχοκοινωνικών παραγόντων και της φυσικής δραστηριότητας εφήβων μαθητών

Περίληψη

Σκοπός της μελέτης αυτής ήταν η αξιολόγηση της φυσικής δραστηριότητας (ΦΔ) εφήβων μαθητών/τριών και η διερεύνηση των ψυχοκοινωνικών παραγόντων που βοηθούν στην κατανόηση της αλλαγής της συμπεριφοράς με την εφαρμογή του Μοντέλου των Σταδίων. Σύμφωνα λοιπόν με το Διαθεωρητικό Μοντέλο (Τranstheoretical Μodel) ή το Μοντέλο των Σταδίων, τα άτομα, πριν υιοθετήσουν μια μακροπρόθεσμη συμπεριφορά υγείας, διέρχονται από πέντε δυναμικά στάδια, τα οποία απεικονίζουν τη διάσταση της αλλαγής ή την πρόθεση αλλαγής της συμπεριφοράς. Όμως η πολυπλοκότητα της συμπεριφοράς άσκησης και η αδυναμία των παρεμβάσεων, που στηρίζονται στα συστατικά του να επιφέρουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα, να συμβάλουν δηλ. στην υιοθέτηση μιας υγιούς μακροπρόθεσμης συμπεριφοράς άσκησης, οδήγησε στη διερεύνηση της επίδρασης ορισμένων ενδοπροσωπικών, συμπεριφορικών και περιβαλλοντικών μεταβλητών άλλων θεωριών στα στάδια αλλαγής ως προς την άσκηση-ΦΔ, αφού κάθε στάδιο χαρακτηρίζεται από ένα ιδιαίτερο μοντέλο ψυχοκοινωνικών και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was the evaluation of students’ physical activity and the investigation of psychosocial factors that add to the comprehension of behavioural change with the application of the Transtheoretical Model. Therefore, according to Transtheoretical Model, individuals, prior to adopting a long-term behavior of health, go through five dynamic stages, which portray the dimension of change or the intention of change of behavior. However the complexity of exercise behavior and the weakness of interventions, that are supported in his components to involve long term results, in other words in the adoption of healthy long-term behavior of exercise, led to the investigation of certain effects of interpersonal, behavioural and environmental variable of other theories to the stages of change since the stages are characterized by a particular model of psychosocial and behavioural variables. Specifically the influence of exercise self-efficacy, the positive and negative expectati ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40721
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40721
ND
40721
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of relationships between psychological factors and adolescents' students physical activity
Συγγραφέας
Γιαννάκου, Αναστασία (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Κούτρας Βασίλειος
Παγγέ-Λέκκα Πολυξένη
Παππάς Χρήστος
Μπρούζος Ανδρέας
Δογάνης Γεώργιος
Ζάραγκας Χαράλαμπος
Μπεκιάρη Αλεξάνδρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Φυσική δραστηριότητα; Έφηβοι; Διαθεωρητικό μοντέλο; Αυτοαποτελεσματικότητα; Σωματική αυτοαντίληψη; Θετικές προσδοκίες αποτελέσματος; Αρνητικές προσδοκίες αποτελέσματος; Υποστήριξη από τους γονείς; Υποστήριξη από τους φίλους; Αυτοεκτίμηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
488 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)