Ψηφιακό μέλλον και τέχνη: προοπτικές θεσμικής διαχείρισης

Περίληψη

Στόχος της διατριβής αυτής είναι η μελέτη της θεσμικής διαχείρισης της σύγχρονης, ψηφιακής τέχνης με τη βοήθεια της αξιοποίησης των Νέων Μέσων. Συγκεκριμένα, εστιάζοντας στα χαρακτηριστικά της αποϋλοποιημένης, ψηφιακής διαδικτυακής τέχνης της μετανεωτερικής εποχής, εξετάζουμε τη βελτιστοποίηση της διαχειριστικής επάρκειας των μη κερδοσκοπικών Πολιτιστικών Οργανισμών με τη χρήση της ίδιας της διαδικτυακής τεχνολογίας. Η εικόνα της σύγχρονης ψηφιακής τέχνης αναδύεται μέσα από μία αναδρομή στις βασικότερες πολιτισμικές θεωρίες, με ιδιαίτερη εστίαση στην απώλεια της μοναδικής αύρας του έργου τέχνης σύμφωνα με τον Benjamin (1936), η οποία περιγράφει εύγλωττα τα σύγχρονα αποσωματοποιημένα προϊόντα τέχνης, στη δημόσια σφαίρα του Habermas (1985, 1991, 1996), η οποία επαναπροσδιορίζεται μέσα από τη διαδικτυακή επικοινωνία, και στη «βύθιση στην απουσία» του Baudrillard (1998). Η νέα αυτή, παγκοσμιοποιημένη, πραγματικότητα προϋποθέτει νέες μορφές επιμέλειας, μέσα από κατανεμημένα δίκτυα, τα οποία ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation deals with institutional management perspectives in contemporary, digital art through the use of New Technologies. More specifically, focusing on the features of immaterial, digital web-based art, we consider the optimization of the administrative efficiency of non-profit cultural institutions, drawing on internet technology itself. The image of contemporary digital art emerges through reflection on principal cultural theories, especially Benjamin’s (1936) loss of aura, the Habermasean ‘public sphere’ (1985, 1991, 1996), as determined by web-based communication, and Baudrillard’s (1998) ‘immersion in absence’. This new, globalised reality, we argue, requires new forms of curating, through distributed networks, which best determine the idiosyncratic features of the digital art manager-curator.We explore alternative management approaches within this framework and draw on the Open Systemic Framework (Byrnes 2009), in conjunction with the contingency theory of organizatio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40245
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40245
ND
40245
Εναλλακτικός τίτλος
Digital future and art: institutional management perspectives
Συγγραφέας
Πολυμέρης, Σπυρίδων Θεόδωρος του Θωμάς
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Επιστημών Οικονομίας και Δημόσιας Διοίκησης. Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
ΜΠΕΣΙΛΑ - ΜΑΚΡΙΔΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ
ΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ-ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΜΙΛΙΑ
ΠΕΡΕΝΤΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΚΕΦΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΡΟΜΠΟΚΟΥ - ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΑΓΛΑΙΑ
ΒΕΝΕΤΣΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακή τέχνη; Μάνατζμεντ; Διοίκηση; Πολιτιστικοί οργανισμοί
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
374 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)