Το έργο του Στάμου ως πορεία μετασχηματισμού ενός διεθνούς κώδικα (field painting) σε κώδικα ερμηνείας του φωτός και του τοπίου: παιδαγωγικές εφαρμογές

Περίληψη

Η διατριβή "Το έργο του Στάμου ως πορεία μετασχηματισμού ενός διεθνούς κώδικα (field painting) σε κώδικα ερμηνείας του φωτός και του τοπίου. Παιδαγωγικές Εφαρμογές" διερευνά τον τρόπο που το έργο του Θεόδωρου Στάμου μπορεί να ερμηνευτεί με μια προσέγγιση που αναπτύσσεται σε τρεις άξονες: στην μελέτη του πλαισίου του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού (ιστορικού, πολιτικού, καλλιτεχνικού), στην διερεύνηση της σύγχρονης διάστασης της Αφηρημένης Ζωγραφικής και στην ανάδειξη της σημασίας του σώματος στην δημιουργία του εικαστικού έργου. Η διαδικασία καθορίζεται ως σωματομετρική διαδικασία. Το έργο του Θεόδωρου Στάμου εξετάζεται ως παράγωγο μιας εποχής και ταυτόχρονα μέσα από την ετερότητα που ο Στάμος αντιπροσωπεύει. Δίδεται έμφαση στα τρία στάδια ανάπτυξης της δουλειάς του με κορύφωση την παραμονή του, την τελευταία τριακονταετία σχεδόν της ζωής του στην Λευκάδα και τον τρόπο που εργάστηκε στο να μετασχηματίσει την χειρονομιακή επιφάνεια της προηγούμενης δουλειάς του σε επιφάνειες ερμηνείας του ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation “The work of Stamos as a process of transformation of an international code (field painting) into a code of interpretation of the light and the landscape. Pedagogical Applications” explores the way the work of Theodoros Stamos can be interpreted in a way that develops in three axes: the study of the framework of Abstract Expressionism (historical, political, and artistic). Second the study of the contemporary content of Abstract Painting and third the revealing of the importance of body in the creation of a visual artwork. These three approaches are explored through the contemplative approach of Adorno and Dewey and the way the experiential approach shapes visual artworks and aesthetics that transcend the object and the surface. The process is named bodycentric approach.The work of Theodoros Stamos is examined as a product of an era and through Stamos’ otherness. An emphasis is put in the three stages of his work with a culmination during his stay in Lefkas almost the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38727
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38727
ND
38727
Συγγραφέας
Ζιώγας, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Φιοραβάντες Σπυροβασίλης
Παπανικολάου Μιλτιάδης
Λαζαράτος Ιωάννης
Αντωνόπουλος Άγγελος
Βάος Αντώνης
Μπέσσας Δημήτριος
Τζαβάρας Γιάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Στάμος, Θεόδωρος (1922-1997); Εικαστική πορεία; Σωματομετρικό; Ζωγραφική πεδίου; Εμπειρία στις καλές τέχνες; Εξπρεσιονισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι ('Α τόμος 221 σ. ; Β' τόμος 187 σ.), εικ., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)