Η χρήση αφηγηματικών δομών στη θεατρική αγωγή στα πλαίσια της σύγχρονης εκπαίδευσης

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εστιάζεται στο να διαπιστώσει κατά πόσο μπορεί το μάθημα της θεατρικήςαγωγής να αναδιαμορφωθεί, επιτρέποντας στα παιδιά να αναπτύξουν τιςψυχο-συναισθηματικές και νοητικές τους ικανότητες μέσα από μια διαδικασία που βιώνεταιαπό αυτά ως ωφέλιμη, απελευθερωτική και ευχάριστη. Η αρχική υπόθεση είναι ότι τοπαραμύθι μπορεί να παίξει ένα καταλυτικό ρόλο σε αυτήν την προσπάθεια ως βάση για τοχτίσιμο των ασκήσεων, θεατρικών παιχνιδιών και παραστάσεων εφαρμογής που θα πετύχουναυτά τα επιθυμητά αποτελέσματα.Η διατριβή αποτελεί μια σύζευξη της θεωρητικής έρευνας με την πρακτική εφαρμογή. Σεαυτό το μεθοδολογικό μοντέλο η θεωρία και η πράξη αλληλοτροφοδοτούνται και αυτόαντανακλάται και στη γενική δομή του διδακτορικού, καθώς στο πρώτο μέρος παρατίθεταιμια αναλυτική και θεωρητική προσέγγιση των παραμέτρων της θεατρικής αγωγής, καθώς καιτων μορφών αφήγησης που άπτονται της συγκεκριμένης έρευνας, και η χρήση τους ωςπαιδαγωγικού εργαλείου στο πλαίσιο της σύγχρονης εκπαίδευσης, ενώ στο δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis is a combination of theoretical research into theatrical education and itsimplementation in practice. In this methodological model, theory and action develop mutually.This logic is reflected in the general structure of the thesis, as from its first part it provides ananalytical and theoretical approach to the parameters of theatrical education and the forms ofstorytelling related to the specific research. The second part illustrates the implementation intheatre-pedagogical practice and methodological approaches which are founded on theoriginal research into the complex field of theatrical education as well as the narrativestructures which have been included in this theatre-pedagogical approach.The data and conclusions arising from the realization of theatre-pedagogical actions andimplementations reshaped and enriched the analysis of the opportunities, the challenges andthe usefulness of the proposed approach and synthesis method, techniques and narrativeforms.Before the rea ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38726
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38726
ND
38726
Εναλλακτικός τίτλος
The use of narrative structures in theatrical education within modern education
Συγγραφέας
Δαφιώτη, Αθανασία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Στάθη Ειρήνη
Γιωργακάκη Κωστάντζα
Μυριβήλη Ελένη
Νικονάνου Κλεονίκη
Δασκαλοπούλου Σοφία
Κοτζαμάνη Μαρίνα
Παπαδόπουλος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Θέατρο στο σχολείο; Θεατρικό παιχνίδι; Παραμυθιακή αφήγηση; Δημιουργικό παιχνίδι; Βιοματική μάθηση; Θεατρική προσέγγιση; Αφηγηματική δομή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
296 σ., εικ., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)