Ανάπτυξη μοντέλου και προσομοίωση ενός πρωτότυπου αισθητήρα αιθάλης τύπου αντίστασης για εφαρμογή σε συστήματα αυτοδιάγνωσης αυτοκινήτων

Περίληψη

Οι αισθητήρες αιθάλης χρησιμοποιούνται για την ανίχνευση βλαβών φίλτρων αιθάλης (DPF), των οποίων η βλάβη οδηγεί στην υπέρβαση των επιτρεπτών εκπομπών σωματιδίων (PM), καθώς οι σχετικές νομοθεσίες γίνονται όλο και πιο αυστηρές. Οι σωρευτικοί αισθητήρες αιθάλης τύπου αντίστασης αποτελούν μία αποδοτική προσέγγιση για την εκτίμηση της συγκέντρωσης της αιθάλης στην εξάτμιση κινητήρων diesel. Στόχος της διδακτορικής διατριβής είναι η μοντελοποίηση των μηχανισμών εναπόθεσης ενός πρωτότυπου σωρευτικού αισθητήρα αιθάλης τύπου αντίστασης, η οποία είναι απαραίτητη για την πρόβλεψη και την ερμηνεία της συμπεριφοράς του τελευταίου.Για την εκτίμηση του σήματος του πρωτότυπου αισθητήρα αιθάλης, ένα ρευστομηχανικό μοντέλο (CFD) αναπτύχθηκε αρχικά προκειμένου να διερευνηθεί το ροϊκό πεδίο εσωτερικά του κελύφους του αισθητήρα. Τα αποτελέσματα του CFD χρησιμοποιήθηκαν μαζί με ένα σύνολο μετρητικών δεδομένων, για το μοντέλο φυσικής εναπόθεσης των σωματιδίων της αιθάλης στην πλάκα ηλεκτροδίων του αισθητήρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Soot sensors are used in order to trace diesel particulate filter (DPF) failure that may result in exceedance of PM emission limits, which become increasingly stricter according to regulations for diesel vehicles. Accumulating sensors, also known as resistive electrode sensors, are considered to be a practical and low cost approach to estimate soot concentration in diesel engine exhaust. Target of the current thesis, is the modeling of the deposition mechanisms in order to interpret and predict a prototype resistive soot sensor behavior.In order to predict the response of the soot sensor, a CFD model has been initially developed to investigate the flow field inside the sensor tip. The results of the CFD, in combination with a dataset of measurements are the inputs of the developed physical model of the soot deposition on the sensor electrode plate. The main investigated deposition mechanisms include thermophoresis, electrophoresis, inertial impaction, convective diffusion and turbulent ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38394
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38394
ND
38394
Εναλλακτικός τίτλος
Model development and simulation of a prototype resistive soot sensor for OBD implementation
Συγγραφέας
Φραγκιαδουλάκης, Παύλος (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Σαμαράς Ζήσης
Κολτσάκης Γρηγόριος
Ντζιαχρήστος Λεωνίδας
Μουσιόπουλος Νικόλαος
Τομπουλίδης Ανανίας
Υάκινθος Κυριάκος
Γκεϊβανίδης Σάββας
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Σύστημα αυτοδιάγνωσης αυτοκινήτων; Αισθητήρας αιθάλης; OBD; Φίλτρο αιθάλης; Μηχανισμοί εναπόθεσης σωματιδίων αιθάλης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xix, 226 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)