Η μουσική ως κώδικας επικοινωνίας στο ελληνικό θέατρο για παιδιά (1975-2005)

Περίληψη

Στη μελέτη επιχειρείται μια ενδελεχής ανάλυση του περιεχομένου του λόγου της ύπαρξης της μουσικής στο θέατρο, εφόσον, ως θεατρικό σημείο παράγει δείξεις, σημασίες και προκαλεί νοητικές και ψυχο-συναισθηματικές διεργασίες. Προσαρμόστηκε το μεθοδολογικό εργαλείο στον θεωρητικό λόγο περί την ιστορία του θεάτρου, στη σημειωτική και στη θεωρία του θεάτρου, στην κοινωνιολογία του θεάματος και στην επικοινωνία, στον θεωρητικό λόγο για την ανάδειξη του θεάτρου για ανήλικους θεατές, στην ψυχολογία της μουσικής και στις υποδείξεις σκηνοθετών και μουσικών.Στο κύριο σώμα της μελέτης εντάχθηκαν και μουσικά κείμενα (παρτιτούρες) ως εμπράγματη κατάθεση συνθετών θεατρικής μουσικής.Η μουσική ως θεατρικός κώδικας διαμεσολάβησης εξετάζεται ως ενισχυτικός κώδικας της πρόσληψης, ώστε να καθίσταται αμοιβαία η κατανόηση των συμβάντων από τους συμμέτοχους στο θέαμα.Το μουσικό συμβάν ως σημείο της θεατρικής παράστασης που παράγει δηλώσεις, συνδηλώσεις και λειτουργεί ως σύμβολο, διερευνάται στο πλαίσιο της σημ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study is an attempt to thoroughly analyse the speech content of the existence of music in the theatre, since, as a theatrical element, it produces shows and meanings, creating both mental and psycho-emotional processes. The methodological tool has been adapted in the theoretical discourse on the history of the theatre, theatre semiotics and theory, the sociology of entertainment and communication, the theoretical reason for the emergence of the theatre for underage audiences, in music psychology and the directors’ and musicians’ suggestions. In the main body of the study, musical texts (scores) have also been included as a collateral deposit of theatrical music composers. Music as a theatrical mediation code is examined as an enhancing intake code, so that the understanding of the events by the stakeholders in sight is made mutual. The musical event, as part of the theatrical performance that produces statements and connotations and functions as a symbol, is explored in the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38171
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38171
ND
38171
Εναλλακτικός τίτλος
Music as a communication code in the greek theatre for children (1975-2005)
Συγγραφέας
Πανόπουλος, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Γραμματάς Θεόδωρος
Φράγκου-Ψυχοπαίδη Ολυμπία
Μουδατσάκις Τηλέμαχος
Βρεττός Ιωάννης
Δημάκη-Ζώρα Μαίρη
Χρυσοστόμου Σμαράγδα
Αναγνωστοπούλου Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Η μουσική ως θεατρικός κώδικας διαμεσολάβησης; Οι σκηνικές οδηγίες, «διδασκαλίες», προς τον συνθέτη; Το μουσικό σημείο ως θεατρικό αντικείμενο; Χαρακτηριστικά της μουσικής στο θέατρο για ανήλικους θεατές; Μουσική επιμέλεια; Ηχητικά εφέ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
290σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)