Η κοινωνική και συναισθηματική επάρκεια μαθητών δημοτικού και γυμνασίου σε σχέση με ατομικούς και συστημικούς παράγοντες

Περίληψη

Τις τελευταίες δεκαετίες η μελέτη των παραγόντων που συνδέονται με την κοινωνική και συναισθηματική επάρκεια των παιδιών και των εφήβων αποτελεί αντικείμενο έρευνας στη σχολική ψυχολογία. Το σχολείο αποτελεί βασικό κοινωνικό πλαίσιο το οποίο επιδρά σημαντικά στην ψυχοκοινωνική προσαρμογή παιδιών και εφήβων. Η κατανόηση των παραγόντων που λειτουργούν ενισχυτικά στην κοινωνική και συναισθηματική επάρκεια σε επίπεδο ατόμου και συστήματος γίνεται όλο και περισσότερο σημαντική και αναγκαία ιδιαίτερα υπο το πρίσμα μιας αναπτυξιακής οπτικής. Ο στόχος αυτής της εργασίας είναι η διερεύνηση των σχέσεων της κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκειας των παιδιών και των εφήβων με δημογραφικές και άλλες ψυχολογικές μεταβλητές. Ειδικότερα, η παρούσα προσπάθεια αφορά στην συνεξέταση σημαντικών διαστάσεων που αφορούν στο άτομο και το κοινωνικό-συναισθηματικό πλαίσιο του σχολείου και της τάξης, και πως αυτές οι διαστάσεις συσχετίζονται με τις επιμέρους διαστάσεις της κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In recent decades, the study of the factors associated with the social and emotional competence of children and adolescents has been the subject of research in school psychology. The school is a basic social context which significantly affects the psychosocial adaptation of children and adolescents. The understanding of the factors that work to strengthen social and emotional competence at the level of the individual and the system becomes more and more important and necessary especially in the light of a developmental perspective. The aim of this paper is to investigate the relationships of social and emotional competence of children and adolescents with demographic and other psychological variables. In particular, the present effort concerns the co-examination of important dimensions concerning the individual and the socio-emotional context of the school and the classroom, and how these dimensions are related to the individual dimensions of social and emotional competence. The result ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38054
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38054
ND
38054
Εναλλακτικός τίτλος
The social and emotional competence of elementary and high school students in relation to individual and systemic factors
Συγγραφέας
Μίχου, Σπυριδούλα του Νικόλαος
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Χατζηχρήστου Χρυσή
Πολυχρόνη Φωτεινή
Γκαρή Αικατερίνη
Μπεζεβέγκης Ηλίας
Τάνταρος Σπύρος
Παυλόπουλος Βασίλης
Ρούσσος Πέτρος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχοκοινωνική προσαρμογή; Συστημικοί παράγοντες; Ατομικοί παράγοντες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.