Διδασκάλισσες της Κρήτης - Υποκείμενα ιστορίας: εκπαίδευση και επαγγελματική σταδιοδρομία: αρχές 19ου αιώνα έως το τέλος της Κρητικής Πολιτείας -1913

Περίληψη

Το θέμα στο οποίο επιχειρεί να συμβάλει η παρούσα μελέτη είναι η ανάδειξη των διδασκαλισσών της Κρήτης κατά τη χρονική περίοδο των αρχών του 19ου αιώνα έως το τέλος της περιόδου της Αυτονομίας (1913), ως δρώντων υποκειμένων της Ιστορίας. Επιμέρους στόχοι αποτέλεσαν η διερεύνηση της επαγγελματικής τους κατάρτισης αλλά και η εξέταση της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας ενώ ο τρίτος στόχος, ο οποίος διαπερνά τους δύο προηγούμενους, είναι η ανάδειξη της ιδιαίτερης ιστορικής τους εμπειρίας. Προκειμένου να επιτευχθούν ο βασικός σκοπός και οι επιμέρους στόχοι της μελέτης, η μέθοδος που επιλέχθηκε ήταν, κατά κύριο λόγο, η ιστορική ερμηνευτική και συμπληρωματικά η βιογραφική. Στην προκείμενη διατριβή, το υλικό που αξιοποιήθηκε προέρχεται από αρχεία και πρωτογενείς πηγές, ενώ κατά δεύτερο λόγο βασίζεται σε δευτερογενείς πηγές. Η μελέτη διαρθρώνεται σε τρία μέρη: Την Εισαγωγή, στο Κύριο μέρος, το οποίο αποτελείται από δύο βασικούς θεματικούς άξονες που εστιάζονται στη μελέτη της εκπαίδευσης ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current paper aims to inquire systematically and to present the women teachers of Crete as subjects of History during the period of the beginning of 19th century until the end of the period of Independency (1913). Furthermore, the study scrutinizes their co-optation inside the educational system (training, choices and career opportunities) and the influences that affected their education and their professional career in the context of specific ideological, political, social and economic changes, where the dynamics of power are dictated by a patriarchical rhetoric and by conflictive religious and national interests. Assessing the presence of the women teachers of Crete in History, the research underlines their role as subjects of History by demonstrating the importance of the requisition for the singularity of the experience of well known, less known and completely unknown women teachers, who served the educational system, who innovated and who were controverted. More precisely, t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37418
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37418
ND
37418
Εναλλακτικός τίτλος
Women teachers of Crete - Subjects of hstory: education and professional career: beginning of 19th century until the end of the independent Cretan State - 1913
Συγγραφέας
Δελάκη, Μαρία (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Ζιώγου-Καραστεργίου Σιδηρούλα
Μπονίδης Κυριάκος
Δαλακούρα Αικατερίνη
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Χαραλάμπους Δημήτριος
Τζήκας Χρήστος
Φούκας Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γυναικεία εκπαίδευση 19ου αιώνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
508 σ., εικ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)