Η ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ. ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ KLAUER

Περίληψη

Η ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΟΜΟΙΟΤΗΤΩΝ Η/ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΣΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Η ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΠΟΚΤΗΜΕΝΗΣ ΓΝΩΣΗΣ, ΣΕ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (KLAUER 1989). ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΟΜΟΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΤΗΜΕΝΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ. ΤΟ ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΝ ΑΠΟ 28 ΠΑΙΔΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ (10 ΠΡΟΝΗΠΙΑ, 18 ΝΗΠΙΑ). ΤΟ ΑΦΕΤΗΡΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΠΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΤΗΚΕ ΑΤΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΥΝΕΧΙΣΑΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣΑΣΚΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ KLAUER (1989) ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ. Η ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΡΙΧΘΗΚΕ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ (KLAUER 1989B) ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΗΤΑΝ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΑ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

FINDING OUT SIMILARITIES OR/AND DIFFERENCES WITH ATTRIBUTES OR RELATIONSHIPS LEADS TO VARIOUS TRANSFER RESULTS DURING KNOWLEDGE ACQUISITION (KLAUER 1989). PURPOSE OF THE PRESENT RESEARCH IS THE INVESTIGATION OF THE BASIC INDUCTIVE REASONING PROCESSES WITHIN A PROGRAMME OF THOUGHT TRAINING THROUGH SIMILARITIES AND DIFFERENCES ALGORITHM, WHICH ENABLE ACQUIRED PROCEDURAL KNOWLEDGE TRANSFER. RESEARCH SAMPLE INCLUDED 28 KINDERGARTEN CHILDREN (10 PRE-KINDERGARTEN, 18 KINDERGARTEN CHILDREN). THE STARTING-POINT OF THE INDUCTIVE REASONING LEVEL WAS INDIVIDUALLY EXAMINED AND ACCORDING TO THEIR PERFORMANCE, SAMPLE CHILDREN WEREALLOTTED TO TWO GROUPS, EXPERIMENTAL AND CONTROL GROUP. WHEREAS THE CONTROL GROUP CONTINUED THEIR CLASSROOM ACTIVITIES, THE EXPERIMENTAL GROUP (N=14) RECEIVED A TRAINING USING A PROGRAMME TO FOSTERING INDUCTIVE REASONING (KLAUER 1989), AIMING AT THE ACQUISITION AND TRANSFER OF ANALYTIC STRATEGY. CHILDREN'S TRAINING WAS BASED ON THE PRINCIPLES OF EXEMPLARY TEACHI ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/3706
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/3706
Εναλλακτικός τίτλος
INDUCTIVE THOUGHT OF PRE-KINDERGARTEN CHILDREN. A PROGRAMME OF THOUGHT TRAININGBASED ON THE THEORY OF KLAUER
Συγγραφέας
ΜΑΝΑΒΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Ημερομηνία
1995
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
ΤΖΟΥΡΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΖΑΦΡΑΝΑ ΜΑΡΙΑ
ΣΚΟΥΡΑ-ΒΑΡΝΑΒΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΤΣΙΑΝΤΖΗ ΜΑΡΙΚΑ
ΧΑΡΙΤΟΥ-ΦΑΤΟΥΡΟΥ ΜΙΚΑ-ΜΑΡΙΑ
ΒΟΣΝΙΑΔΟΥ ΣΤΕΛΛΑ
ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΟΜΟΙΟΤΗΤΩΝ- ΔΙΑΦΟΡΩΝ; ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ; ΓΝΩΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ; ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ; Παιδιά προσχολικής ηλικίας; ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά