Theodor W. Adorno: μαζική κουλτούρα και εκπαίδευση

Περίληψη

Η εργασία αποτελεί παρουσίαση και αποτίμηση των θέσεων του Adorno σχετικά με τη μαζική κουλτούρα και την εκπαίδευση, όπως διατυπώνονται στο βιβλίο που έγραψε μαζί με τον Max Horkheimer, όταν ήταν εξόριστοι στις HΠA, και επιγράφεται Διαλεκτική του Διαφωτισμού, αλλά και σε δοκίμια, άρθρα και διαλέξεις, ομιλίες, δημοσιευμένες ραδιοφωνικές συζητήσεις και πανεπιστημιακές παραδόσεις του. O T.W. Αdorno εντάσσεται στη Σχολή της Φραγκφούρτης και χρησιμοποίησεστο έργο του το εργαλείο της, την Κριτική Θεωρία.Παρουσιάζονται πρώτα οι ποικίλες επιρροές στη θεωρητική συγκρότηση του Adorno (Kant, Hegel, Nietzsche, Marx, Lukacs, Simmel, Kracauer, Benjamin) και ένα βιογραφικό σημείωμα του Adorno με μια ιδιαίτερη αναφορά στη δραστηριότητά του ως δασκάλου φιλοσοφίας.Η Μεθοδολογία του Adorno συνίσταται στον αστερισμό (constellation) (Benjamin), στην εμπειρική έρευνα και τη φροϋδική ανάλυση (ψυχανάλυση). Η βασική ιδέα είναι ότι η μέθοδος πρέπει να είναι άμεσα σχετισμένη και να προκύπτει από το περιεχόμενο ( ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis sustains a presentation and an assessment of Adorno’s views about massive culture and education, as they are phrased in the book he and Max Horkheimer wrote when they were in exile in USA, and it is titled Dialectics of Enlightment, and in essays, articles, lectures, discources and published discussions from radio emissions.T. W. Adorno is enlisted in so called School of Franfurt and he used in his work the instrument of the Shcool, i. e. critical theory.In the beginning are presented the many and various theoretical origins of Adorno (Kant, Hegel, Nietzsche, Marx, Lukacs, Simmel, Kracauer, Benjamin) and a short biography with a special reference on Adorno’s activity as philosophy teacher.His methodology consist in constellation (Benjamin), in empirical research, freudian analysis, hegelian dialectics of negation, and the idea that method should arise from the content. Then the relation between culture and civilization is traced, with an emphasis on tradition, since it is a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35929
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35929
ND
35929
Εναλλακτικός τίτλος
T. W. Adorno: mass culture and education
Συγγραφέας
Ιωαννίδου, Δόμνα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Κελπανίδης Μιχάλης
Χατζηδήμου Δημήτριος
Κάλφας Βασίλης
Μπίκος Κωνσταντίνος
Δεληβογιατζής Σωκράτης
Πενολίδης Θεόδωρος
Δόικος Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αντόρνο; Ηθική φιλοσοφία; Μεταφυσική; Εκπαίδευση; Μαζική κουλτούρα; Διαλεκτική του Διαφωτισμού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
633 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)