Η αρμονική σύνθεση ως φορέας θεμελιωδών αρχών στην καλλιτεχνική δημιουργία: μία εμβάθυνση στο έργο του Johannes Vermeer

Περίληψη

Το όνομα και το έργο του Vermeer συχνά συνδέεται από τους μελετητές του με ένα μυστήριο. Τα περισσότερα από τα κείμενα που αναφέρονται στον Vermeer σχετίζονται με την οικογένειά του, αν και η φήμη του ζωγράφου είχε εξαπλωθεί και πέρα από το Delft, όπου γεννήθηκε και έζησε. Δεν διασώζονται, για παράδειγμα, προσωπικά του κείμενα ή προσωπική του αλληλογραφία, κάποιο σχέδιο ή προσχέδιο του ζωγράφου –κανένα στοιχείο που να συμβάλλει σε μια εμβάθυνση στην πνευματική και καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία του. Το μόνο στοιχείο που μας συνδέει πραγματικά με τα ενδιαφέροντα, τις αναζητήσεις και την ιδιοσυγκρασία του είναι το ίδιο του το έργο. Και εδώ προκύπτει ένα ακόμα ερωτηματικό. Ο Vermeer απεβίωσε σε ηλικία μόλις 43 ετών αφήνοντας πίσω του λιγότερο από 50 έργα, από τα οποία σήμερα έχουν αναγνωρισθεί τα 34-36. Υπολογίζεται λοιπόν ότι ο καλλιτέχνης ολοκλήρωνε περίπου δύο μόνο έργα το χρόνο· Έργα που είναι συνήθως ιδιαίτερα μικρών διαστάσεων, ώστε να μπορεί να υποτεθεί ότι ο απαιτούμενος χρόνος δημιο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Vermeer’s name and work are often connected by his studiers to a mystery. Most of the documents that refer to Vermeer are related to his family, even though the artist’s fame has spread also beyond Delft, where he was born and lived. For example, none of his personal documents or correspondence survive, nor any of the painter’s drawings or drafts –no element that might contribute to a deeper understanding of his intellectual and artistic temperament. The only element that really connects us to his interests, his pursuits and his temperament is his oeuvre itself. And here lies yet another question mark. Vermeer died at the age of just 43 years old leaving behind less than 50 works, of which 34-36 have been acknowledged to date. It is thereby estimated that the artist would complete only about two works per year; Works that are usually notably small in size, so as to assume that the time required for their creation would be less than in the case their size were, for example, double or tr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35926
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35926
ND
35926
Εναλλακτικός τίτλος
Harmonic composition as conveyor of fundamental principles in artistic creation: an insight into Johannes Vermeer's oeuvre
Συγγραφέας
Δημητρακοπούλου, Ευγενία (Ζένια) (Πατρώνυμο: Θεοδόσιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Ι : Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Εμμανουήλ Μελίτα
Τουρνικιώτης Παναγιώτης
Καλαϊτζίδου Χαριτωμένη
Ξένου Ευανθία
Ιωαννίδης Ανδρέας
Κολοκοτρώνης Ιωάννης
Μαυρομιχάλη Έφη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Αρμονική Σύνθεση; Vermeer, Johannes; Γεωμετρική δομή; Συμβολισμός; Νοηματοδότηση; Camera obscura
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
235 σ., εικ., σχημ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)