Περίληψη
Η διατριβή διαπραγματεύεται το μεγάλο σε αξία, καλλιτεχνικό έργο των ζωγράφων Dante Gabriel Rossetti και Edward Burne-Jones, το οποίο εκτείνεται από το 1848, περίπου, με τη δημιουργία της «Αδελφότητας των Προραφαηλιτών», της οποίας ιδρυτικό μέλος υπήρξε ο Dante Gabriel Rossetti, μέχρι το θάνατο του Edward Burne-Jones το 1898, ο οποίος εντάχθηκε στην ομάδα κατά τη δεύτερη περίοδό της. Παράλληλα, διερευνάται ο απόηχος του έργου τους στην ελληνική ζωγραφική του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ού. Η έρευνα επικεντρώνεται στο ζωγραφικό έργο των δύο καλλιτεχνών, με τελικό στόχο να μελετηθεί συστηματικά και σφαιρικά, ενώ εξετάζεται ο ορίζοντας υποδοχής του και ο βαθμός επηρεασμού στους Έλληνες ζωγράφους της ίδιας και λίγο μεταγενέστερης περιόδου. Η εισαγωγή της διατριβής αποτελείται από μια ιστορική επισκόπηση της ζωγραφικής στην Αγγλία και την Ελλάδα γύρω στο 1900, της θεματογραφίας και των ειδών ζωγραφικής που αναπτύχθηκαν στις δύο χώρες, καθώς και του διαμορφωμένου κοινωνικού τους πλαι ...
Η διατριβή διαπραγματεύεται το μεγάλο σε αξία, καλλιτεχνικό έργο των ζωγράφων Dante Gabriel Rossetti και Edward Burne-Jones, το οποίο εκτείνεται από το 1848, περίπου, με τη δημιουργία της «Αδελφότητας των Προραφαηλιτών», της οποίας ιδρυτικό μέλος υπήρξε ο Dante Gabriel Rossetti, μέχρι το θάνατο του Edward Burne-Jones το 1898, ο οποίος εντάχθηκε στην ομάδα κατά τη δεύτερη περίοδό της. Παράλληλα, διερευνάται ο απόηχος του έργου τους στην ελληνική ζωγραφική του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ού. Η έρευνα επικεντρώνεται στο ζωγραφικό έργο των δύο καλλιτεχνών, με τελικό στόχο να μελετηθεί συστηματικά και σφαιρικά, ενώ εξετάζεται ο ορίζοντας υποδοχής του και ο βαθμός επηρεασμού στους Έλληνες ζωγράφους της ίδιας και λίγο μεταγενέστερης περιόδου. Η εισαγωγή της διατριβής αποτελείται από μια ιστορική επισκόπηση της ζωγραφικής στην Αγγλία και την Ελλάδα γύρω στο 1900, της θεματογραφίας και των ειδών ζωγραφικής που αναπτύχθηκαν στις δύο χώρες, καθώς και του διαμορφωμένου κοινωνικού τους πλαισίου.Το πρώτο κεφάλαιο πραγματεύεται την ίδρυση και τις χρονικές περιόδους δημιουργίας, τους στόχους, την τεχνική, την κριτική και υποδοχή της «Αδελφότητας των Προραφαηλιτών», όπως επίσης την εικονογραφία της ομάδας σε σχέση με την αγγλική εικονογραφία του 19ου αιώνα. Το δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στη ζωή και το έργο του Dante Gabriel Rossetti, ενώ γίνεται σχολιασμός συγκεκριμένων σημαντικών πινάκων του καλλιτέχνη.Στο τρίτο κεφάλαιο έχουν συγκεντρωθεί τα στοιχεία της βιογραφίας του Edward Burne-Jones και γίνεται αναφορά σε σημαντικούς σταθμούς του ζωγραφικού του έργου. Στο τέταρτο κεφάλαιο πραγματοποιείται η εικονογραφική ανάλυση συγκεκριμένων έργων Ελλήνων ζωγράφων της εξεταζόμενης περιόδου, στα οποία διαπιστώνεται και η επιρροή της τέχνης των Dante Gabriel Rossetti και Edward Burne-Jones. Αναζητούνται τα πρότυπα και οι σχέσεις επηρεασμού των Ελλήνων δημιουργών από τους δύο Άγγλους καλλιτέχνες.Η μελέτη ολοκληρώνεται με τα γενικά και προσωπικά συμπεράσματα, στα οποία συνοψίζονται οι παρατηρήσεις επάνω στο έργο των ζωγράφων Dante Gabriel Rossetti και Edward Burne-Jones. Από αυτές προκύπτουν ορισμένες νέες προσεγγίσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να συμβάλουν στην βαθύτερη κατανόηση για την ιδιαίτερη σημασία του έργου τους, καθώς και τον χώρο που καταλαμβάνουν οι δύο καλλιτέχνες στην Ιστορία της Τέχνης.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis concerns the great artistic work of the painters Dante Gabriel Rossetti and Edward Burne-Jones, which extends from about 1848 with the formation of the ‘Pre-Raphaelite Brotherhood’, whose founding member was Dante Gabriel Rossetti, through to the death of Burne-Jones in 1898, who joined the group during its second phase.At the same time, this thesis examines the impact their work had on Greek painting of the nineteenth and early twentieth centuries. The research is focused on both artists’ paintings with a view to their systematic and spherical study, while the reception by and level of influence on Greek painters of about that period are also discussed.The introduction consists of a historical inspection of painting in England and Greece around 1900, of the thematography and genres of painting that flourished in both countries, as well as their social framework. The first chapter discusses the foundation of the ‘Pre-Raphaelite Brotherhood’ and its timeline, as well as i ...
This thesis concerns the great artistic work of the painters Dante Gabriel Rossetti and Edward Burne-Jones, which extends from about 1848 with the formation of the ‘Pre-Raphaelite Brotherhood’, whose founding member was Dante Gabriel Rossetti, through to the death of Burne-Jones in 1898, who joined the group during its second phase.At the same time, this thesis examines the impact their work had on Greek painting of the nineteenth and early twentieth centuries. The research is focused on both artists’ paintings with a view to their systematic and spherical study, while the reception by and level of influence on Greek painters of about that period are also discussed.The introduction consists of a historical inspection of painting in England and Greece around 1900, of the thematography and genres of painting that flourished in both countries, as well as their social framework. The first chapter discusses the foundation of the ‘Pre-Raphaelite Brotherhood’ and its timeline, as well as its objectives, technique, criticism and reception. It also focuses on the iconography of that group of artists in relation to the British iconography of the nineteenth century.The second chapter pertains to the life and work of Dante Gabriel Rossetti, with a commentary on the most important paintings by the artist. In the third chapter Edward Burne-Jones’ biography is presented and some of his major paintings.In the fourth chapter follows the iconographic analysis of specific works by Greek painters of the said period, in which the influence of Dante Gabriel Rossetti and Edward Burne-Jones’ work is established. The iconographic prototypes and the correlation between the Greek painters and the two British artists’ works are sought.The study closes with general and personal conclusions, in which the observations on the work of Dante Gabriel Rossetti and Edward Burne-Jones are summarised. Based on these observations, new approaches come to light which could contribute to a deeper understanding and the special importance of their work, as well as the place the two artists occupy in the History of Art.
περισσότερα