Συμπεριφορές αποφυγής κατά τη σχολική και εφηβική ηλικία: η περίπτωση των στρατηγικών αυτο-υπονόμευσης και της αποφυγής αναζήτησης βοήθειας
Περίληψη
Η παρούσα έρευνα αποσκοπούσε στη διερεύνηση της ακαδημαϊκής αυτο-υπονόμευσης και της αποφυγής αναζήτησης βοήθειας στο σχολείο σε μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού και Γυμνασίου. Ειδικότερα, διερευνήθηκε η προβλεπτική αξία μιας σειράς ατομικών παραγόντων και παραγόντων πλαισίου στην υιοθέτηση των παραπάνω συμπεριφορών αποφυγής. Επιπλέον, η παρούσα έρευνα επιδίωξε να διερευνήσει το πρότυπο ανάπτυξης της ακαδημαϊκής αυτο-υπονόμευσης και της αποφυγής αναζήτησης βοήθειας από τη μέση σχολική μέχρι και τη μέση εφηβική ηλικία (10-15 ετών). Στην έρευνα συμμετείχαν 712 μαθητές/τριες Δημοτικού (Δ, ΣΤ’ τάξη) και Γυμνασίου (Α’, Γ’ τάξη), από τους οποίους ζητήθηκε να συμπληρώσουν μια σειρά ερωτηματολογίων αυτο-αναφοράς τα οποία εξέταζαν τις παραπάνω μεταβλητές. Για την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας με στόχο τον εντοπισμό των προγνωστικών παραγόντων των συμπεριφορών αποφυγής στο σχολείο αλλά και την ανεύρεση των πιθανών αναπτυξιακών διαφορών μεταξύ των μαθητών και μαθητριών στο Δημοτικό και το Γυμ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present study aimed to investigate academic self-handicapping and avoidance of help- seeking in elementary and secondary school students. Specifically, a number of personal factors as well as students’ perceptions of contextual factors were tested as predictors of academic self-handicapping and avoidance of help-seeking. Moreover, the study aimed to examine the pattern of relationships among the variables under examination across four grade groups ranging from school age to middle adolescence (10-15 years). A total of 712 elementary (4th, 6th graders) and secondary (7th, 9th graders) school students were asked to complete a set of self-report questionnaires measuring all the above variables. Data were analyzed using a series of ANOVAs, stepwise regression analyses as well as multi-group path analyses. In a next step, students who had been identified as having a vulnerable profile to adopt avoidance behaviors at school were interviewed in focus groups in order to better understand w ...
περισσότερα
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.65 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.







