Διαδικτυακό περιβάλλον υποστήριξης κοινοτήτων μάθησης για εκπαίδευση από απόσταση: αξιοποίηση στη διδακτική της πληροφορικής

Περίληψη

Στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής, μελετώνται θέματα που αφορούν τη σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικών περιβαλλόντων που υποστηρίζουν τη συνεργατική μάθηση και συμβάλλουν στην ενεργή εμπλοκή των εκπαιδευομένων στην οικοδόμηση της γνώσης. Ειδικότερα, η διατριβή εντάσσεται στο πλαίσιο υποστήριξης της μαθησιακής διαδικασίας μέσα από την αξιοποίηση του Διαδικτύου και ιδιαίτερα των Περιβαλλόντων Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Κοινοτήτων Μάθησης που αξιοποιούν τις τεχνολογίες κοινωνικού λογισμικού για την πρόσβαση στην πληροφορία και τη δημιουργία γνώσης. Σημαντικό θέμα της διατριβής αποτέλεσε η διερεύνηση των δυνατοτήτων διασύνδεσης των κοινοτήτων που δραστηριοποιούνται στο ευρύτερο πεδίο της «Διδακτικής της Πληροφορικής». Ειδικότερα, στο πλαίσιο της διατριβής, παρουσιάζονται εμπειρικά δεδομένα για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διασύνδεση των κοινοτήτων εκπαιδευτικών, ερευνητών και φοιτητών που σχετίζονται με τη Διδακτική της Πληροφορικής. Κεντρικό θέμα της διατριβής αποτέλεσε η ανάπτυξη καινοτόμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the context of this dissertation, issues related to design and development of educational environments that support collaborative learning and contribute to the active engagement of learners in knowledge building are studied. Specifically, the dissertation is placed in the context of supporting the learning process by utilizing the Internet and especially the Environments which support Electronic Learning Communities by leveraging social software technologies for access to information and knowledge creation.An important theme of the dissertation was to investigate the interconnectivity of communities involved in the broader field of "Didactics of Informatics." In particular, the dissertation presents empirical data on the use of ICT for the interconnection of the teachers, researchers and students related with the teaching of Computer Science.Central theme of the dissertation was the development of innovative techniques to support the creation, management, operation and interconnect ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34708
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34708
ND
34708
Εναλλακτικός τίτλος
A web-based environment for supporting learning communities in distance education: use in computer science education
Συγγραφέας
Ζιώβας, Στέφανος (Πατρώνυμο: Πέτρος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Γρηγοριάδου Μαρία
Σαμαράκου Μαρία
Γυφτοδήμος Γεώργιος
Γεωργιάδης Παναγιώτης
Τσαλγατίδου Αφροδίτη
Παπανικολάου Κυπαρισσία
Κορδάκη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κοινότητες μάθησης; Κοινότητες πρακτικής; Κοινωνική σήμανση; Συνεργατική διήθηση; Κοινωνική πλοήγηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
186 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)