Το έργο των Γαλατσιάνων αγιογράφων Βενιαμίν Α΄και Μακαρίου Β΄στις βόρειες Σποράδες κατά τον 19ο αιώνα

Περίληψη

Ο Βενιαμίν α΄ και Μακάριος β΄ από τη Γαλάτιστα Χαλκιδικής, ήταν μοναχοί στο Άγιον Όρος και διδάχτηκαν την τέχνη της αγιογραφίας από το θείο τους, μοναχό Μακάριο α΄. Μετά το αποτυχημένο επαναστατικό κίνημα της Χαλκιδικής το 1821, στο οποίο συμμετείχαν και μονές του Αγίου Όρους, κατέφυγαν αρχικά στη Σκιάθο, όπου ιστόρησαν το Ιερό Βήμα της Ι. Μ. Ευαγγελισμού και στη συνέχεια μετακινήθηκαν στη Σκόπελο. Εκεί μέχρι την επάνοδό τους στο Άγιον Όρος, τέλη του 1831-αρχές του 1832, δημιούργησαν το εργαστήριό τους σε οίκημα του Ι. Ν. Αγίου Μερκουρίου. Στα δύο νησιά εντοπίζονται αρκετές εικόνες με την υπογραφή τους, όπως και των μαθητών τους, Ευθυμίου του Ιμβρίου και Βενιαμίν β΄ Κοντράκη. Η τέχνη τους φέρει τα χαρακτηριστικά της λεγόμενης «αγιορείτικης τέχνης», όπως διαμορφώθηκε ουσιαστικά από τον Μακάριο α΄. Ακολουθούνται οι οδηγίες του Διονυσίου του εκ Φουρνά, διακρίνεται επιστροφή στην τέχνη του Πρωτάτου, αλλά και στα πρότυπα της Κρητικής σχολής, ενώ είναι έντονες οι επιδράσεις του «baroque», τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The Holy Monastery of Evangelismos (Annunciation) in Skiathos was founded in 1794 by Saint Niphon, follower of the Hesychast Renaissance also known as the “Kollyvades” movement. The catholicon or major temple of the monastery, built after Athonite standards, is in its entirety devoid of any kind of interior figurative decorations with the exception of the sanctuary, which was decorated in 1822 by Athonite brothers Benjamin I (a monk), Macarius II ( a deacon) and Thalassius ( a priest) from Galatista in Chalkidiki. A most impressive element in the decoration of the sanctuary is the ornamental bands, at the centre of which lie medals of monochromatic landscapes, which adorn planchers of arches as well as small oblong surfaces. During the18th century secular themes made their appearance in religious painting, including landscapes. Also, at the time the walls of upper class houses( arhontika) in Epirus, Thessaly and Macedonia were being decorated with folk art paintings one of their themes ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34230
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34230
ND
34230
Εναλλακτικός τίτλος
The art (icons and wall painting) of Benjamin I and Makarios II from Galatista, Chalkidiki, in N. Sporades during 19o century
Συγγραφέας
Παρασκευά, Βάσσα του Γ.
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καζαμία-Τσέρνου Μαρία
Γλαβίνας Απόστολος
Αμοιρίδου Ευαγγελία
Νανάκης Ανδρέας
Βαλαής Διονύσιος
Τριβυζαδάκη Αγγελική
Χατζούλη Γλυκερία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Μακάριος Β'; Βενιαμίν Α'; Baroque κοσμική ζωγραφική; Γαλατσιάνοι ζωγράφοι; Γαλάτιστα; Ευθύμιος Ίμβριος; Άγιον Όρος; Καρυές; Πρωτάτο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
692 σ., εικ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)