Η αγωγή και οι φορείς της στο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη: παιδαγωγική και ψυχολογική προσέγγιση

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή επιχειρεί να αναδείξει την παρουσία και λειτουργία του φαινομένου της αγωγής, όπως αυτό συναντάται στο σύνολο του Παπαδιαμαντικού έργου. Ειδικότερα, οριοθετείται το πλαίσιο αλληλεπίδρασης των σχέσεων λογοτεχνίας και κοινωνίας, σε επίπεδο λογοτεχνικού έργου, συγγραφέα-δημιουργού και αναγνωστικού κοινού, ενώ αντίστοιχα γίνεται αναλυτική αναφορά στην περίπτωση του Παπαδιαμάντη, ως συγγραφέα και ταυτόχρονα αναπόσπαστου μέλους ενός συγκεκριμένου κοινωνικού συνόλου. Επίσης καταγράφεται η κοινωνική, ιστορική, πολιτική και πολιτισμική πραγματικότητα της εποχής του Παπαδιαμάντη, ενώ ταυτόχρονα περιγράφονται και αναλύονται οι αντίστοιχες κοινωνικές, ιδεολογικές απόψεις και στάσεις του Σκιαθίτη συγγραφέα.Ένα μέρος της διατριβής επιχειρεί να προσδιορίσει τις βασικές παιδαγωγικές αντιλήψεις του Παπαδιαμάντη, βασιζόμενο σε άρθρα, δημοσιεύσεις και περιστατικά της ζωής του, συμβάλλοντας συγχρόνως στην οργάνωση ενός στέρεου και αξιόπιστου ερμηνευτικού πλαισίου, το οποίο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis attempts to demonstrate the presence and function of the phenomenon of education as it occurs throughout the Papadiamantis context. In particular, we bound the possible interaction context of literature and society relations at the level of literary work, the author-creator and readership, while respectively made detailed reference to the case of Papadiamantis, as a writer and also an integral member of a particular society. Also record the social, historical, political and cultural reality of the time Papadiamandis while describing and analyzing the related social, ideological views and attitudes of the author from Skiathos.A part of this thesis attempts to identify the basic pedagogical concepts of Papadiamandis, based on articles, publications and facts of life, while contributing to the organization of a robust and reliable interpretative framework, which helps better understanding and interpretation of research data.The "content analysis" both in qualitative and quanti ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32665
Εναλλακτικός τίτλος
Pedagogy and its factors in writings of Alexandros Papadiamantis: pedagogical and psychological approach
Συγγραφέας
Κρουσταλάκης, Σπυρίδων Γεώργιος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Παπακωνσταντίνου Θεόδωρος
Σπανός Γεώργιος
Βαγιανός Γεώργιος
Φρυδάκη Ευαγγελία
Βέρδης Αθανάσιος
Γενά Αγγελική
Νόβα - Καλτσούνη Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Παπαδιαμάντης, Αλέξανδρος; Παιδαγωγική; Ψυχοπαιδαγωγική; Μορφές οικογένειας; Γονεϊκοι ρόλοι; Παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες; Πρόσωπο δασκάλου; Ρόλοι μαθητή; Φυσικό περιβάλλον
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
561 σ., σχημ., γραφ.