Εικονικές πραγματικότητες στη γεωγραφική εκπαίδευση: σχεδιασμός, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός διδακτικού πακέτου για τη διδασκαλία και μάθηση γεωγραφικών εννοιών

Περίληψη

Τα αποτελέσματα βιβλιογραφικών και εμπειρικών μελετών σχετικά με τις ιδέες μαθητών δημοτικού σχολείου για ορισμένα γεωγραφικά χαρακτηριστικά και φαινόμενα που σχετίζονται με την επίδραση του νερού στο ανάγλυφο της γης, έδειξαν παρανοήσεις και έλλειψη κατανόησης των διαδικασιών εξέλιξής τους καθώς και των εννοιών που σχετίζονται με αυτές.Οι διαπιστώσεις αυτές οδήγησαν στη διεξαγωγή πιλοτικής μελέτης με ηχογραφούμενες ημιδομημένες προσωπικές συνεντεύξεις, με τη χρήση σειρών στατικών εικόνων, με σκοπό την ανίχνευση των ιδεών παιδιών 9-11 ετών, σχετικά με τα φαινόμενα της διάβρωσης και τις μεταβολές στο ανάγλυφο. Η έρευνα περιλάμβανε επίσης ένα μέρος εναλλακτικής έκφρασης των παιδιών με σχεδίαση διαδοχικών φάσεων της εξέλιξης τριών δοσμένων γεωμορφών.Ως αντικείμενο της έρευνας επιλέχτηκε το φαινόμενο της διαβρωτικής δράσης του ρέοντος νερού στην επιφάνεια της γης. Αυτό διαρθρώθηκε σε τρία μέρη, πρώτο τη δράση του νερού που ρέει στην ορεινή ζώνη και τη δημιουργία γεωμορφών, όπως φαράγγια κα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

A pilot empirical research was carried out with primary school pupils concerning Physical Geography and particularly the erosion phenomenon by the action of running water on the earth’s surface, by the method of semi-structured personal interviews, using three series of static pictures. The results showed that the majority of pupils aged 9-11, presented serious misconceptions and lack of comprehension about the processes of the landforms’ evolution and about the concepts related to geomorphologic phenomena. The findings directed the design of the educational software ‘Geomorfes’ (landforms) as an effective tool to support the construction of geographic knowledge. The application presents visualizations of geomorphologic phenomena in a dynamic and interactive way, integrated in a hypermedia context that includes multimedia information and interactive activities for the pupils. The subject of the application was the phenomenon of denudation with its three stages, erosion, transportation ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32375
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32375
ND
32375
Εναλλακτικός τίτλος
Virtual realities in geographical education: design, development, application and evaluation of instructional material for teaching and learning geographical concepts
Συγγραφέας
Μπέλλου, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Λεωνίδας)
Ημερομηνία
2003
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σταυρίδου Ελένη
Χριστιάς Ιωάννης
Κατσίκης Απόστολος
Χρηστίδης Θεόδωρος
Παπαδημητρίου Βασιλική
Σολομωνίδου Χριστίνα
Χρηστίδου Βασιλεία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εικονική πραγματικότητα; Γεωγραφική εκπαίδευση; Τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφορίας; Εκπαιδευτική τεχνολογία; Ταξινομία SOLO
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xii, 371 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)