Μοντελοποίηση, βελτιστοποίηση και έλεγχος ενός ολοκληρωμένου συστήματος κυψελών καυσίμου

Περίληψη

Τα συστήματα κυψελών καυσίμου (ΚΚ) έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο της βιομηχανικής όσο και της βασικής έρευνας τα τελευταία χρόνια, καθώς αποτελούν μέρος μιας φιλικής προς το περιβάλλον τεχνολογίας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας των ΚΚ εξελίσσονται διάφορα φαινόμενα και η συμπεριφορά τους επηρεάζεται από ένα πλήθος μεταβλητών που σχετίζονται με την θερμοκρασία, τις μερικές πιέσεις των αερίων, τη χρησιμοποίηση των αντιδρώντων και την υγρασία. Σε αυτά τα πλαίσια η ανάπτυξη κατάλληλων μεθόδων ελέγχου κρίνεται επιτακτική καθώς είναι σημαντικό το σύστημα ΚΚ να καθοδηγείται στην κατάλληλη περιοχή λειτουργίας ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση και να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία του ενώ ταυτόχρονα να διασφαλίζεται η μακροβιότητα του. Η παρούσα διατριβή έχει διττό αντικείμενο ενασχόλησης. Το πρώτο αφορά στην αντιμετώπιση θεμάτων διαχείρισης ενός ολοκληρωμένου συστήματος ΚΚ μέσω της μοντελοποίησης και της βέλτιστης λειτουργίας του. Ενώ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Fuel cell systems are part of a prominent key enabling technology for achieving carbon free electricity generation and can be used for stationary, mobile and portable applications. The last decade, significant research efforts have been allocated to the development of fuel cell components and integrated systems, since they constitute an efficient energy conversion technology for transforming hydrogen, and possibly other fuels, into electricity. During their operation various phenomena are evolving and their behavior is affected by many variables such as temperature, partial pressures, gas utilization and humidity. Therefore, it is necessary to be able to understand qualitatively and predict quantitatively the behavior of an integrated fuel cell system in order to protect its longevity and preserve its long-term performance. Driven by this motivation their optimum operation is of great importance. Thus, it is imperative to develop appropriate control strategies and algorithms that opti ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31789
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31789
ND
31789
Εναλλακτικός τίτλος
Modeling, optimization and control of an integrated PEM fuel cell system
Συγγραφέας
Ζιώγου, Χρυσοβαλάντου (Πατρώνυμο: Οδυσσέας)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Στεργίου Κωνσταντίνος
Γεωργιάδης Μιχαήλ
Βουτετάκης Σπυρίδων
Παπαδοπούλου Σημίρα
Πιστικόπουλος Ευστράτιος
Σεφερλής Παναγιώτης
Ζυγκιρίδης Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Λέξεις-κλειδιά
Μη γραμμικός προβλεπτικός έλεγχος; Δυναμική βελτιστοποίηση; Συστήματα κυψελών καυσίμου τύπου πολυμερικής μεμβράνης; Βιομηχανικός αυτοματισμός και ολοκλήρωση συστημάτων; Μαθηματική μοντελοποίηση και πειραματική πιστοποίηση; Συστήματα εποπτικού ελέγχου και ανάκτησης δεδομένων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xxvi, 255 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)